PROGRAM FUNKCJONALNO UŻYTKOWY DLA PRAC POLEGAJĄCYCH NA ZAPROJEKTOWANIU I WYKONANIU INSTALACJI KLIMATYZACJI POMIESZCZEŃ BIUROWYCH I SALI SESYJNEJ ZLOKALIZOWANYCH NA I PIĘTRZE BUDYNKU STAROSTWA POWIATOWEGO W INOWROCŁAWIU PRZY UL. MĄTEWSKIEJ 17 ZAMAWIAJĄCY: STAROSTWO POWIATOWE w Inowrocławiu ul. Roosvelta 36-38 88-100 Inowrocław NAZWA ZAMÓWIENIA: Projekt i wykonanie instalacji klimatyzacji pomieszczeń biurowych i sali sesyjnej zlokalizowanych na I piętrze budynku Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu. ADRES : Starostwo Powiatowe w Inowrocławiu ul. Mątewska 17 Kategoria Zamówienia wg. CPV: Instalowanie urządzeń klimatyzacyjnych Kod zamówienia wg. CPV: 45331220-4 Autor programu: mgr inż. Zbigniew Przekwas INOWROCŁAW, listopad 2009 SPIS TREŚCI 1. CZĘŚĆ OPISOWA 3 1.1. Opis ogólny przedmiotu zamówienia.............................................................................. 3 1.2. Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia...........................4 1.2.1. Cechy dotyczące rozwiązań budowlano-konstrukcyjnych i wskaźników ekonomicznych .................................................................................................................. 4 1.2.2. Ogólne warunki wykonania i odbioru robót projektowych i budowlanych......... 4 1.2.3. Wymagania szczegółowe ..................................................................................... 6 2. CZĘŚĆ INFORMACYJNA 10 2.1. Informacje ogólne ......................................................................................................... 10 2.2. Dodatkowe wytyczne Zamawiającego i uwarunkowania związane z budową i jej przeprowadzaniem.................................................................................................................. 10 ZAŁĄCZNIKI:..................................................................................................................... 10 2 1. CZĘŚĆ OPISOWA 1.1.Opis ogólny przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie instalacji klimatyzacji powietrza wraz z zasilaniem i sterowaniem na I piętrze budynku Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu przy ul. Mątewskiej 17 Zamówienie obejmuje: -sporządzenie i uzgodnienie projektu budowlanego i projektów wykonawczych -sporządzenie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarów robót oraz kosztorysów ofertowych -dostawę urządzeń oraz ich montaż, -wykonanie instalacji elektrycznej zasilającej ww. urządzenia -wykonanie innych robót budowlanych towarzyszących, wynikających z opracowanych projektów technicznych. W wyniku wykonania zamówienia powstanie instalacja klimatyzacji powietrza dla pomieszczeń biurowych wskazanych przez Zamawiającego. Charakterystyczne parametry określające wielkość robót W wyniku wykonania zamówienia Zamawiający oczekuje, że powstanie funkcjonalny i elastyczny system zapewniający możliwość chłodzenia pomieszczeń biurowych i sali sesyjnej o sumarycznej powierzchni 348,4 m2 i kubaturze 1045,2 m3. Klimatyzacji podlegać będą pokoje biurowe 1,2,3,4,5,6,7 pomieszczenie serwera 8 oraz sala sesyjna. Aktualne uwarunkowania wykonania przedmiotu zamówienia Budynek przeznaczony do wykonania instalacji klimatyzacji pełni funkcję biurową (pomieszczenia adaptowane z mieszkań). Pomieszczenia przeznaczone do klimatyzacji zlokalizowane są na I piętrze we wschodnim skrzydle budynku. Budynek ma 2 nadziemne kondygnacje. Budynek w technologii tradycyjnej murowanej. Ścianki działowe w wyniku adaptacji częściowo typu lekkiego (2xpłyta gipsowo-kartonowa z wypełnieniem wełną mineralną). Budynek po modernizacji wyposażony będzie w instalacje elektryczne, teletechniczne, wod-kan i centralne ogrzewanie. Ogólne właściwości funkcjonalno-użytkowe W wyniku wykonania zamawianych robót budowlanych mają być spełnione następujące funkcje: -umożliwienie schładzania pomieszczeń biurowych i sali sesyjnej w okresie letnim a pomieszczenia serwera przez cały rok. Szczegółowe właściwości funkcjonalno-użytkowe Zamawiający oczekuje, że instalacja klimatyzacji będąca przedmiotem zamówienia będzie miała następujące cechy: -system: modułowy system klimatyzacji dużych budynków -wykonanie systemu: inwerter -wersja pracy: chłodząca lub grzewczo-chłodząca -jednostki wewnętrzne: pokoje biurowe 1i 2 typu kasetonowego, pokoje biurowe 3,4,5,6,7 i pomieszczenie serwera 8 typu ściennego, sala sesyjna typu ściennego lub ściennoprzysufitowego. -jednostka zewnętrzna: montowana na konstrukcji wsporczej na dachu budynku -instalacja chłodnicza: z rur miedzianych w izolacji zimnochronnej -instalacja odprowadzenia skroplin: z rur z tworzywa sztucznego, dodatkowym wyposażeniem instalacji odprowadzenia skroplin ze ściennych i ścienno-przysufitowych jednostek wewnętrznych będą pompki skroplin wspomagające odpływ skroplin na dach budynku -sterowanie: system sterowania klimatyzacją umożliwiający sterowanie centralne klimatyzacją oraz indywidualne każdą jednostką wewnętrzną Wykaz pomieszczeń przewidzianych do wykonania instalacji klimatyzacji w załączeniu w części rysunkowej i opisowej. 1.2.Wymagania Zamawiającego w stosunku do przedmiotu zamówienia 1.2.1. Cechy dotyczące rozwiązań budowlano-konstrukcyjnych i wskaźników ekonomicznych Zamawiający wymaga, aby materiały oraz elementy z których wykonana zostanie instalacja funkcjonowały w okresie co najmniej 20 lat z wyłączeniem urządzeń klimatyzacyjnych. Wykonawca udzieli gwarancji na urządzenia i wykonane roboty budowlane na okres 60 miesięcy, oraz zapewni bezpłatny serwis tj. do dokonywania niezbędnych przeglądów oraz konserwacji wszystkich zamontowanych urządzeń i instalacji w całym okresie gwarancji. 1.2.2. Ogólne warunki wykonania i odbioru robót projektowych i budowlanych W organizacji robót budowlanych Wykonawca musi uwzględnić fakt, że cześć obiektu podczas prac budowlanych będzie użytkowana jako biurowiec przez 5 dni w tygodniu od godz. 7.00-15.30. Wykonawca będzie zobowiązany do zapewnienia całkowitego bezpieczeństwa przed zagrożeniami płynącymi ze strony wykonywanych robót dla wszystkich osób przebywających w budynku oraz do zminimalizowania niedogodności (hałas, zanieczyszczenia itp. do stopnia umożliwiającego bezproblemowe korzystanie z budynku. Zamawiający deklaruje możliwość nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy na czas robót części istniejącego parkingu samochodowego, który może być czasowo wyłączony z użytkowania i przeznaczony na zaplecze budowy. Zamawiający może również udostępnić pomieszczenia do magazynowania urządzeń, materiałów i narzędzi, wyposażone w instalację elektryczną i wodną. Nieprzydatne materiały rozbiórkowe i gruz mają być wywożone na wysypisko komunalne prze służby komunalne lub Wykonawcę na koszt Wykonawcy. Energia elektryczna na potrzeby budowy może być pobierana z istniejącej instalacji elektrycznej budynku – za pomocą przyłącza opomiarowanego lub bezpośrednio za opłatą ryczałtową. Woda dla potrzeb budowy może być pobierana z sanitariatów budynku – za pomocą przyłącza opomiarowanego lub bezpośrednio za opłatą ryczałtową. Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego projektu budowlanego i projektów wykonawczych strony ustalą ostateczny sposób rozliczenia zużytych rzez Wykonawcę mediów. Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie: -organizacji i wykonania robót budowlanych -zabezpieczenia bezpieczeństwa i interesów osób trzecich -ochrony środowiska -warunków bezpieczeństwa pracy -zaplecza dla potrzeb Wykonawcy -bezpieczeństwa ruchu drogowego i pieszego w otoczeniu budowy -ochrony mienia związanego z budową -ochrony mienia, danych osobowych i wszelkich innych danych oraz dokumentów związanych z działalnością Zamawiającego prowadzoną w budynku podlegającym robotom budowlanym. Wyroby budowlane stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych mają spełniać wymagania polskich przepisów, a Wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu zgodnie z regulacjami ustawy o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane parametry. Wyroby budowlane wytwarzane według zasad określonych w dokumentacji projektowej lub w specyfikacjach technicznych będą wymagały przeprowadzenia badań potwierdzających, że spełniają one oczekiwane parametry. Koszty tych badań obciążają Wykonawcę. Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych. Kontroli Zamawiającego będą poddane w szczególności: -rozwiązania projektowe zawarte w projekcie budowlanym – przed złożeniem wniosku Wykonawcy ze zgłoszeniem robót budowlanych oraz projekty wykonawcze i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych w aspekcie ich zgodności z programem funkcjonalno-użytkowym oraz warunkami umowy . -stosowane gotowe wyroby budowlane w odniesieniu do dokumentów potwierdzających ich dopuszczenie do obrotu oraz zgodności parametrów z danymi zawartymi w projektach wykonawczych i w specyfikacjach technicznych -wyroby budowlane lub elementy wytwarzane w budownictwie w aspekcie zgodności ich parametrów z dokumentacja projektową i specyfikacjami technicznymi -sposób wykonania robót budowlanych w aspekcie zgodności ich wykonania z projektami wykonawczymi, specyfikacjami technicznymi, programem funkcjonalno-użytkowym i umową Dla potrzeb zapewnienia współpracy z Wykonawcą i prowadzenia kontroli wykonywanych robót budowlanych oraz dokonywania odbiorów Zamawiający przewiduje ustanowienie osoby do zarządzania realizacją umowy lub może również powołać zespół specjalistów pełniących funkcje inspektorów nadzoru w zakresie wynikającym z ustawy Prawo budowlane i postanowień umowy. Roboty budowlane będą odbierane przez osobę upoważnioną ze strony Zamawiającego do zarządzania umową i nadzoru inwestorskiego. Zamawiający ustala następujące rodzaje odbiorów: -odbiór robót zanikających i ulegających zakryciu -odbiór częściowy (po zakończeniu danego etapu robót) -odbiór końcowy -odbiór po okresie rękojmi -odbiór ostateczny tj. po okresie gwarancji Sprawdzeniu kontroli będą podlegały: -użyte wyroby budowlane i uzyskane w wyniku robót budowlanych elementy obiektu – w odniesieniu do ich parametrów oraz ich zgodności z dokumentami budowy -jakość wykonania i dokładność prac montażowych i wykończeniowych oraz ich zgodność z przedmiarem robót -prawidłowość funkcjonowania zamontowanych urządzeń i wyposażenia -poprawność połączeń funkcjonalnych, wydajność przesyłowa i szczelność w sieciach i instalacjach wraz z protokołami pomiarów Zamawiający ustanowi wynagrodzenie dla Wykonawcy z następującymi elementami rozliczeniowymi: -projekt budowlany -projekty wykonawcze i specyfikacje wykonania i odbioru robót budowlanych -roboty instalacyjne i towarzyszące budowlane dla poszczególnych ustanowionych przez Zamawiającego etapów realizacji zadania -W przypadku ograniczenia zakresu robót rozliczenie opierać się będzie o kosztorys ofertowy zastosowaniem cen urządzeń wynikającym z oferty. Wykonawca będzie zobowiązany do wykonywania i utrzymania w stanie nadającym się do użytku oraz do likwidacji wszystkich robót tymczasowych niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający nie będzie opłacał robót tymczasowych takich jak: urządzenia do transportu pionowego, zabezpieczenia przed opadami, wielokrotność wykorzystania otworów montażowych itp.. 1.2.3. Wymagania szczegółowe W odniesieniu do dokumentacji projektowej Zamawiający oczekuje, że Wykonawca opracuje następującą dokumentację przedprojektową i projektową: -projekt budowlany w zakresie wynikającym z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn.3 lipca 2003 (Dz. U. Nr 120, poz 1133) wraz z uzyskaniem wymaganych uzgodnień, zgód i pozwoleń -projekty wykonawcze w zakresie architektury, konstrukcji, instalacji obejmujące swym zakresem wszystkie planowane roboty budowlane -specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych -harmonogram realizacji Inwestycji pod etapy ustalone przez Zamawiającego w dniach trwania realizacji poszczególnych etapów -harmonogram płatności -projekt zagospodarowania placu budowy -projekt organizacji robót -informację projektanta o wymaganiach bezpieczeństwa i ochrony zdrowia -plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia -plan zapewnienia jakości wykonywanych robót budowlanych -przedmiary robót i sporządzone w oparciu o nie szczegółowe kosztorysy ofertowe - Opracowanie pełnej dokumentacji powykonawczej na wykonane prace budowlane i instalacyjne. W zakresie prac projektowych Wykonawca a) opracuje i przekaże Zamawiającemu dokumentację zawierającą pisemne oświadczenie Wykonawcy, że jest ona zgodna z umową, zasadami współczesnej wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami oraz normami i że zostaje wydanan i opracowana w stanie kompletnym. Dokumentacja zostanie opracowana w ilości : 4 egzemplarze - w formie papierowej, 1 egzemplarz na nośniku elektronicznym w formacie PDF. Wszystkie te opracowania mają być przedłużone Zamawiającemu do akceptacji przed ich końcową edycją i skierowaniem do realizacji w aspekcie ich zgodności z ustaleniami programu funkcjonalno – użytkowego i umowy. UWAGA: Wynagrodzenie projektanta z tyt. wykonania projektu obejmuje też pełnienie nadzorów autorskich przez cały okres realizacji inwestycji w ilości min. 1 pobyt tygodniowo w okresie trwania robót. W odniesieniu do przygotowania terenu robót Roboty dot. przygotowania terenu na zewnątrz budynku ograniczą się do robót związanych z uwzględnieniem czasowego placu budowy oraz zabezpieczenia terenu wokół obiektu na czas wykonywania robót budowlanych szczególni e związanych z posadowieniem i montażem jednostki zewnętrznej. Sugerowane posadowienie jednostki zewnętrznej pokazuje plan sytuacyjny nieruchomości. Roboty wewnątrz budynku muszą obejmować zabezpieczenie obszaru budynku, w którym prowadzone będą prace w porozumieniu z Zamawiającym w sposób nie zakłócającym funkcjonowania budynku. Zamawiający wymaga aby materiały rozbiórkowe były uprzątane i usuwane na wysypisko komunalne tak, aby nie stanowiły utrudnienia, minimum raz w tygodniu. Materiały objęte obowiązkową utylizacją Wykonawca usunie zgodnie z obowiązującymi przepisami, na własny koszt. Miejsce i sposób ustawienia rusztowań wewnętrznych i zewnętrznych, dźwigu, daszków zabezpieczających ora ogrodzeń każdorazowo wymaga uzgodnienia z inspektorem nadzoru inwestorskiego. W odniesieniu do architektury. Należy zaprojektować i wykonać otwory w dachu budynku umożliwiające: -zamontowanie i prowadzenie instalacji chłodniczych, elektrycznych i skroplinowych od miejsca pracy jednostki zewnętrznej do poszczególnych jednostek wewnętrznych zamontowanych w wyznaczonych pomieszczeniach biurowych Należy przewidzieć zabezpieczenie i wykończenie połaci dachu w obszarze wykonanych otworów. Należy przewidzieć wykonanie prac wykończeniowych i malarskich związanych z naprawą i wykończeniem robót budowlanych towarzyszących montażowi instalacji wewnętrznych (przewierty i przekucia). UWAGA: Należy zweryfikować kwestię ochrony p-poż. W odniesieniu do aktualnych przepisów na etapie projektu budowlanego! Wszystkie rozwiązania muszą zostać zweryfikowane przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym w oparciu o ocenę stanu istniejącego i własne projekty. W odniesieniu do konstrukcji. Należy zaprojektować i wykonać: -konstrukcję wsporczą pod jednostkę zewnętrzną umieszczoną na dachu budynku z dostosowaniem kolorystyki do istniejącej elewacji budynku -konstrukcje wsporcze do rozprowadzenia instalacji chłodniczej, elektrycznej i skroplinowej do poszczególnych jednostek wewnętrznych zamontowanych w wyznaczonych pomieszczeniach biurowych -miejsca przejść instalacji w dachu do poszczególnych pomieszczeń. W odniesieniu do instalacji klimatyzacji. 1. Biorąc pod uwagę wielkość zadania wybrano do klimatyzacji modułowy system klimatyzacji dużych budynków. Koncepcja bazuje na zmiennym przepływie czynnika chłodniczego, dowolnej konfiguracji jednostek wewnętrznych, bardzo elastycznym i rozbudowanym systemie sterowania. Zależnie od typu , jedna jednostka zewnętrzna może obsłużyć do 16-tu jednostek wewnętrznych wybieranych spośród wszystkich dostępnych typów (kasetonowe, kanałowe, ścienno-przysufitowe, ścienne itp.). W tym przypadku do obsługi pomieszczeń wykorzystany zostanie typ odzysk ciepła tzn. umożliwiający całkowicie niezależną pracę w trybie chłodzenia lub grzania dla każdej z podłączonych jednostek wewnętrznych. Wybrany system będzie wykorzystywał technologię inwerter w celu kontroli wydajności chłodniczej poszczególnych układów klimatyzacji. Technologia ta charakteryzuje się zmiennym przepływem czynnika chłodniczego co w rezultacie zapewnia dostosowanie pracy sytemu do aktualnego zapotrzebowania zarówno w trybie chłodzenia jak i grzania – oznacza to znaczną oszczędność w poborze energii elektrycznej oraz stabilną pracę całego systemu niezależnie od temperatury zewnętrznej – jednostka skraplająca (zewnętrzna) pracuje w zakresie temperatur dla funkcji chłodzenia i grzania od -150C do +430C – system całoroczny. 2. W poszczególnych pomieszczeniach budynku zostaną zamontowane jednostki wewnętrzne typu ściennego, ścienno-przysufitowego oraz kasetonowego. a) jednostka kasetonowa to urządzenie klimatyzacyjne instalowane w centralnym miejscu pomieszczenia. Taka lokalizacja umożliwia równomierną dystrybucję powietrza z centralnego punktu pomieszczenia b) ścienna jednostka wewnętrzna to urządzenie, które łączy w sobie małe wymiary z dużą wydajnością i cichą pracą. Jednostka wyposażona jest w funkcję sterowania strumieniem powietrza polegającą na podnoszeniu i opuszczaniu kierownicy nawiewu powietrza umieszczonej na obudowie jednostki, kierując tym samym powietrze na całe pomieszczenie. c) jednostka wewnętrzna ścienno-przysufitowa to urządzenie, w którym rozprowadzenie strugi powietrza odbywa się pod płaszczyzną sufitu. Powietrze płynąc początkowo z dużą prędkością wzdłuż sufitu następnie zwalnia, aby łagodnie opłynąć pomieszczenie. Przy takim rozwiązaniu nawiewu schłodzonego powietrza klimatyzator podsufitowy szczególnie nadaje się do stosowania w pomieszczeniach o dużych kubaturach, w których emitują się duże zyski ciepła. 3. Jednostka zewnętrzna zlokalizowana na dachu budynku połączona zostanie z jednostkami wewnętrznymi za pomocą instalacji chłodniczej wykonanej z rur miedzianych w izolacji zimnochronnej prowadzonej po dachu budynku na przewidzianej konstrukcji wsporczej. Równolegle do Instalacji chłodniczej prowadzona będzie również instalacja sterownicza składająca się z przewodu elektrycznego ekranowanego poprzez który jednostki wewnętrzne będą komunikować się z jednostką zewnętrzną. 4. Odprowadzenie skroplin z jednostek wewnętrznych realizowane będzie za pomocą rur z tworzywa sztucznego, które zostaną wyprowadzone na dach budynku. Przy tym rozwiązaniu niezbędne będzie wykorzystanie pompek skroplin w celu wspomożenia ich odpływu na dach budynku. Sterowanie jednostkami wewnętrznymi odbywać się będzie poprzez sterownik centralny umożliwiający indywidualne nastawy poszczególnych klimatyzatorów lub za pomocą pilotów bezprzewodowych. Cała ta struktura zapewni elastyczność pracy i obsługi opisanego systemu modułowego. W odniesieniu do instalacji elektrycznej zasilającej instalację klimatyzacji Układ zasilania Zasilanie instalacji klimatyzacji budynku prowadzone będzie kablem ze złącza kablowego ZK3A zlokalizowanego przy wejściu do klatki do rozdzielni głównej klimatyzacji projektowanej na I piętrze budynku. Z rozdzielni głównej klimatyzacji energia elektryczna będzie prowadzone kablem do jednostki zewnętrznej oraz jednostek wewnętrznych. Okablowanie Linie z rozdzielni głównej klimatyzacji zasilające jednostki wewnętrzne należy prowadzić przewodami trzyżyłowymi o przekroju zależnym od długości trasy tych instalacji. Obwody trójfazowe zasilające jednostkę zewnętrzną należy prowadzić przewodami pięciożyłowymi o przekroju zależnym od długości trasy tych instalacji. Rozdzielnia główna klimatyzacji Rozdzielnia główna klimatyzacji powinna być wyposażona w odpowiedni ochronnik przeciwprzepięciowy, wyłącznik główny oraz możliwość ewentualnego podpięcia do systemu p-poż. budynku. Jako zabezpieczenie kabli odpływowych zasilających poszczególne jednostki wewnętrzne i zewnętrzne należy zastosować wyłączniki naprądowe jedno-lub trójfazowe o odpowiedniej wielkości z członem różnicowo-prądowym. Zasilanie jednostek wewnętrznych W założeniach przyjęto, że na każdym odpływie jednofazowym będzie podpięta jedna jednostka wewnętrzna. Wszystkie rozwiązania muszą zostać zweryfikowane przez Wykonawcę w porozumieniu z Zamawiającym w oparciu o ocenę stanu istniejącego i własne projekty. W odniesieniu do zagospodarowania terenu Zamówienie nie obejmuje robót związanych z zagospodarowaniem terenu. W końcowej fazie robót należy usunąć z terenu wszystkie pozostałości łącznie z ewentualnym placem budowy i ewentualnie odtworzyć zniszczone elementy zagospodarowania terenu. 2. CZĘŚĆ INFORMACYJNA 2.1.Informacje ogólne Zamawiający oświadcza, że obiekt jest jego własnością, z czego wynika prawo do wykonywania robót planowanych na obiekcie. Wykonawca jest zobowiązany wykonać przedmiot zamówienia spełniając wymogi stawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2003r. Nr 27, poz 2016 z późn. zm.), rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2003r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowania (Dz. U. Nr 75, poz. 690 z późn. zm.), innych ustaw i rozporządzeń, Polskich Norm, zasad wiedzy technicznej i sztuki budowlanej. Zamawiający informuje, że postępowanie o udzielenie przedmiotowego zamówienia prowadzone jest na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2004r. Nr 19, poz. 117 z późn. zm.) i aktów wykonawczych do tej ustawy. 2.2.Dodatkowe wytyczne Zamawiającego i uwarunkowania związane z budową i jej przeprowadzaniem Rozpoczęcie realizacji zadania planowane jest na IV kwartał 2009r. Szczegółowy harmonogram prac zastanie ustalony z Wykonawcą po podpisaniu umowy. ZAŁĄCZNIKI: 1. Schemat instalacji klimatyzacji wg koncepcji Zamawiającego 2. Poglądowy rzut kondygnacji objętej zamówieniem 3. Rzut terenu z naniesieniem proponowanej lokalizacji jednostki zewnętrznej Niniejszy program funkcjonalno – użytkowy opracowano zgodnie z zasadami określonymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dn. 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 ze zmianami).