Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Architektury, Budownictwa i Inwestycji w zakresie administracji architektoniczno-budowlanej nale偶y w szczególno艣ci: 1) wykonywanie zada艅 zwi膮zanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli w zakresie: a) zgodno艣ci rozwi膮za艅 architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, b) w艂a艣ciwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, 2) kontrolowanie posiadania przez osoby wykonuj膮ce samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnie艅 do pe艂nienia tych funkcji; 3) prowadzenie spraw zwi膮zanych z udzielaniem, b膮d藕 odmow膮 zgody na odst臋pstwo od przepisów techniczno-budowlanych; 4) przygotowywanie pozwole艅 na budow臋; 5) przyjmowanie zg艂osze艅 robót budowlanych niewymagaj膮cych pozwolenia na budow臋; 6) zg艂aszanie sprzeciwu w sprawie robót budowlanych niewymagaj膮cych pozwolenia na budow臋 i nak艂adanie obowi膮zku uzyskania pozwolenia na budow臋; 7) przyjmowanie zg艂oszenia o rozbiórce, nieobj臋tej obowi膮zkiem uzyskania pozwolenia; 8) przygotowywanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórk臋; 9) przygotowywanie postanowie艅 dotycz膮cych nak艂adania obowi膮zku usuni臋cia nieprawid艂owo艣ci w projekcie budowlanym i zatwierdzenie projektu budowlanego; 10) przygotowywanie decyzji dotycz膮cych stwierdzania wyga艣ni臋cia decyzji o pozwoleniu na budow臋; 11) prowadzenie rejestrów przyj臋tych wniosków, wydanych decyzji o pozwoleniu na budow臋 i rozbiórk臋, przechowywanie dokumentów obj臋tych pozwoleniem na budow臋; 12) przygotowywanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na budow臋 na rzecz innej osoby; 13) rozstrzyganie o niezb臋dno艣ci wej艣cia do s膮siedniego budynku, lokalu lub nieruchomo艣ci oraz warunków korzystania z tego budynku, lokalu lub nieruchomo艣ci; 14) przyjmowanie zg艂osze艅 o zamiarze zmiany sposobu u偶ytkowania obiektu budowlanego lub jego cz臋艣ci; 15) uzgadnianie rozwi膮za艅 projektowych obiektów usytuowanych na terenach zamkni臋tych w zakresie: a) linii zabudowy oraz elewacji obiektów budowlanych projektowanych od strony dróg, ulic, placów, innych miejsc publicznych, b) przebiegu i charakterystyki technicznej dróg, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzanych poza granice terenu zamkni臋tego, a tak偶e pod艂膮cze艅 tych obiektów do sieci u偶ytku publicznego, 16) prowadzenie analiz i studiów z zakresu gospodarowania przestrzennego, odnosz膮cych si臋 do obszaru powiatu i zagadnie艅 jego rozwoju; 17) opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego; 18) potwierdzanie spe艂nienia wymaga艅 samodzielnego lokalu, dla celów ustanowienia odr臋bnej w艂asno艣ci lokalu, zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami; 19) potwierdzanie powierzchni u偶ytkowej i wyposa偶enia mieszkania lub domu jednorodzinnego, dla celów dodatku mieszkaniowego; 20) przygotowywanie decyzji lokalizacji dla dróg powiatowych i gminnych, zatwierdzanie planów podzia艂ów dla tych dróg, wydawanie zezwole艅 na budow臋 tych dróg, decyzji na u偶ytkowanie tych dróg i nadawanie decyzjom klauzuli natychmiastowej wykonalno艣ci; 21) bie偶膮ca wspó艂praca z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego. 2. W zakresie inwestycji i remontów realizowanych w obiektach Starostwa i jednostkach organizacyjnych Powiatu wyj膮tkiem Zarz膮du Dróg Powiatowych w Inowroc艂awiu: 1) opracowywanie projektów i planów finansowo-rzeczowych w zakresie inwestycji i remontów realizowanych przez Powiat; 2) kompleksowe przygotowywanie procesów inwestycyjnych, w tym uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, koordynowanie wykonania dokumentacji budowlanej, uzyskiwanie decyzji pozwolenia na budow臋 oraz kompletowanie dokumentów do wniosków o wszcz臋cie post臋powania o zamówienie publiczne w zakresie dzia艂a艅 inwestycyjnych; 3) przygotowywanie projektów umów z wykonawcami i dostawcami; 4) nadzorowanie i koordynowanie realizowanych zada艅 inwestycyjnych i remontowych; 5) pe艂nienie funkcji inwestora bezpo艣redniego; 6) przygotowywanie i uczestnictwo w odbiorach inwestycji i przekazywanie obiektów inwestycyjnych do eksploatacji; 7) wykonywanie przedmiarów robót oraz kosztorysów inwestorskich; 8) rozliczanie finansowe inwestycji i remontów; 9) przygotowywanie wniosków o przydzia艂 艣rodków finansowych na poszczególne zadania; 10) opracowywanie informacji o przebiegu realizacji zada艅 inwestycyjnych i remontowych; 11) udzia艂 w przetargach; 12) sprawowanie nadzoru nad w艂a艣ciwym wykorzystaniem 艣rodków materia艂owych i finansowych poszczególnych zada艅 inwestycyjnych i remontowych; 13) aprobowanie i parafowanie rachunków i faktur (badanie ich zgodno艣ci z umow膮) wystawionych przez wykonawców i dostawców; 14) prowadzenie dokumentacji zada艅 inwestycyjno-remontowych zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami prawa; 15) wspó艂dzia艂anie z Biurem Rozwoju i Inicjatyw Europejskich w zakresie opracowywania projektów strategii rozwoju Powiatu; 16) sprawowanie nadzoru nad przegl膮dami technicznymi obiektów budowlanych w jednostkach organizacyjnych Powiatu. |