Zakres działania Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami obejmuje: 1) realizowanie zadań przez Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, do którego podstawowych zadań należy realizacja spraw w zakresie powiatowej służby geodezyjnej i kartograficznej, a w szczególności: a) prowadzenie ewidencji gruntów i budynków (katastru) oraz gleboznawczej klasyfikacji gruntów, b) zakładanie osnów szczegółowych, c) zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej, d) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości, e) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych, prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie, f) przeprowadzanie narad koordynacyjnych dotyczących sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, 2) realizowanie zadań przez Referat Gospodarki Nieruchomościami, do którego podstawowych zadań należy w szczególności: a) w zakresie gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu: |