Do podstawowych zada艅 Powiatowego Rzecznika Konsumentów nale偶y w szczególno艣ci: 1) zapewnienie bezp艂atnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów; 2) sk艂adanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów; 3) wyst臋powanie do przedsi臋biorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów, 4) wspó艂dzia艂anie z w艂a艣ciwymi miejscowo delegaturami Urz臋du Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi; 5) wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wyst臋powanie, za ich zgod膮, do tocz膮cego si臋 post臋powania w sprawach o ochron臋 interesów konsumentów; 6) wykonywanie innych zada艅 okre艣lonych w ustawie lub przepisach odr臋bnych; 7) sk艂adanie rocznego sprawozdania z dzia艂alno艣ci w roku poprzednim do zatwierdzenia Radzie; 8) przekazywanie w艂a艣ciwej miejscowo delegaturze Urz臋du Ochrony Konkurencji i Konsumentów zatwierdzonego przez Rad臋 sprawozdania, o którym mowa w pkt. 7; 9) przekazywanie na bie偶膮co delegaturom Urz臋du Ochrony Konkurencji i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotycz膮cych ochrony konsumentów, które wymagaj膮 podj臋cia dzia艂a艅 na szczeblach administracji rz膮dowej.
|