logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna starostwa
Biuro Ochrony Informacji Niejawnych, ZarzÄ…dzania Kryzysowego i Spraw Obronnych

ul. Poznańska 133 A
88 - 100 Inowrocław
tel/fax 52 3538376
tel.52 3570016
e-mail: zarzadzanie.kryzysowe@inowroclaw.powiat.pl
Inspektor Ochrony Danych e-mail: iod@inowroclaw.powiat.pl

Do podstawowych zadaÅ„ Biura Ochrony Informacji Niejawnych, ZarzÄ…dzania Kryzysowego i Spraw Obronnych należy w szczególnoÅ›ci:
1) w zakresie ochrony informacji niejawnych:
a)    zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie Å›rodków bezpieczeÅ„stwa fizycznego,
b)    zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których
sÄ… przetwarzane informacje niejawne,
c)    zarzÄ…dzanie ryzykiem bezpieczeÅ„stwa informacji niejawnych, w szczególnoÅ›ci szacowania ryzyka,
d)    kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
o ochronie tych informacji, w szczególnoÅ›ci okresowa kontrola ewidencji, materiaÅ‚ów
i obiegu dokumentów,
e)    opracowywanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych obowiÄ…zujÄ…cego w Starostwie Powiatowym w InowrocÅ‚awiu, nadzorowanie jego realizacji,
f)    prowadzenie szkoleÅ„ w zakresie ochrony informacji niejawnych,
g)    prowadzenie zwykÅ‚ych postÄ™powaÅ„ sprawdzajÄ…cych oraz kontrolnych postÄ™powaÅ„ sprawdzajÄ…cych,
h)    prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych w Starostwie
albo wykonujÄ…cych czynnoÅ›ci zlecone, które posiadajÄ… uprawnienia do dostÄ™pu
do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poÅ›wiadczenia bezpieczeÅ„stwa lub je cofniÄ™to,
i)    podejmowanie dziaÅ‚aÅ„ zmierzajÄ…cych do wyjaÅ›nienia okolicznoÅ›ci naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
j)    rejestrowanie, przechowywanie, wydawanie lub udostÄ™pnianie dokumentów         niejawnych osobom uprawnionym,
k)    prowadzenie zgodnie z obowiÄ…zujÄ…cymi przepisami rejestrów dokumentów niejawnych,
l)     kontrolowanie wÅ‚aÅ›ciwego oznaczania dokumentów niejawnych wytwarzanych
w Starostwie,
m)     nadzorowanie obiegu dokumentów niejawnych,
2) w zakresie spraw wojskowo-kombatanckich:
a)    organizowanie i prowadzenie kwalifikacji wojskowej,
b)    realizowanie, dla kombatantów i osób represjonowanych, zadaÅ„ w zakresie opieki zdrowotnej i usÅ‚ug opiekuÅ„czych,
c)    organizowanie na terenie Powiatu obchodów rocznic, w celu upamiÄ™tnienia walki
 o niepodlegÅ‚ość Polski oraz uczczenia pamiÄ™ci ofiar wojny i okresu powojennego,
d)    Å›wiadczenie pomocy w przygotowywaniu udokumentowanych wniosków                      o przyznanie w drodze wyjÄ…tku emerytur i rent kombatantom oraz osobom represjonowanym,
e)    analiza sytuacji życiowej kombatantów i osób represjonowanych
oraz podejmowanie w tym zakresie stosownych inicjatyw,
f)    prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z rozwiÄ…zaniem stosunku pracy
z kombatantem   lub innÄ… osobÄ… uprawnionÄ…, w okresie 2 lat przed osiÄ…gniÄ™ciem wieku uprawniajÄ…cego do wczeÅ›niejszego przejÅ›cia na emeryturÄ™, po uprzednim uzyskaniu zgody Starosty,      
g)    wspóÅ‚dziaÅ‚anie i udzielanie pomocy organizacyjnej Powiatowej Radzie Kombatantów
i Osób Represjonowanych;
3)    w zakresie spraw obronnych:
a)    opracowywanie, organizowanie i aktualizacja planu Akcji Kurierskiej,
b)    reklamowanie pracowników i radnych bÄ™dÄ…cych żoÅ‚nierzami rezerwy
z obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji
i w czasie wojny,
c)    realizowanie zadaÅ„ w zakresie przygotowania systemu kierowania bezpieczeÅ„stwem narodowym,
d)    opracowanie i aktualizacja „Planu Operacyjnego Funkcjonowania Starostwa Powiatowego w InowrocÅ‚awiu w warunkach zewnÄ™trznego zagrożenia bezpieczeÅ„stwa paÅ„stwa i w czasie wojny”;
e)    opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Ochrony Zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych dla Powiatu InowrocÅ‚awskiego;
f)    opracowanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego
w Inowrocławiu na czas wojny;
g)    opracowywanie i aktualizacja zakresu dziaÅ‚ania Starostwa Powiatowego
w Inowrocławiu w dziedzinie obronności państwa w czasie pokoju;
h)    przygotowanie infrastruktury umożliwiajÄ…cej funkcjonowanie systemu kierowania,
w tym stanowiska kierowania;
i)    opracowanie i aktualizacja dokumentacji StaÅ‚ego Dyżuru Starosty InowrocÅ‚awskiego;
j)    opracowywanie i aktualizacja dokumentacji PaÅ„stwa Gospodarza na wypadek przemieszczania siÄ™ lub pobytu na terenie powiatu wojsk sojuszniczych Host Nation Support (HNS);
k)    opracowywanie i aktualizacja Planu przemieszczenia i funkcjonowania Starostwa Powiatowego w InowrocÅ‚awiu na GÅ‚ównym Stanowisku  Kierowania
w zapasowym miejscu pracy;
l)    opracowywanie i aktualizacja Planu przygotowaÅ„ publicznej i niepublicznej sÅ‚użby zdrowia Powiatu InowrocÅ‚awskiego na potrzeby obronne paÅ„stwa.
m)    organizacja kwalifikacji wojskowej.
4)    w zakresie zarzÄ…dzania kryzysowego:
a)    nadzorowanie dziaÅ‚aÅ„ zwiÄ…zanych z monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem
i usuwaniem skutków zagrożeÅ„ na terenie Powiatu;
b)    uaktualnianie danych dotyczÄ…cych zagrożeÅ„ Å›rodkami trujÄ…cymi, promieniotwórczymi
i toksycznymi Å›rodkami przemysÅ‚owymi oraz zakÅ‚adów pracy posiadajÄ…cych niebezpieczne substancje chemiczne na terenie Powiatu;
c)    nadzorowanie systemu wczesnego ostrzegania ludnoÅ›ci;
d)    prowadzenie dokumentacji planistycznej dotyczÄ…cej zapobiegania sytuacjom kryzysowym, przygotowania nad nimi kontroli w drodze zaplanowanych dziaÅ‚aÅ„
i reagowaniu w przypadku wystÄ…pienia sytuacji kryzysowych oraz na odtwarzaniu infrastruktury lub przywróceniu jej pierwotnego charakteru;
e)    organizowanie i zapewnienie warunków funkcjonowania i ciÄ…gÅ‚oÅ›ci dziaÅ‚ania Powiatowego Centrum ZarzÄ…dzania Kryzysowego oraz sprawowanie nadzoru nad jego dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ…, w tym realizacja zadaÅ„ z zakresu planowania cywilnego:
- opracowanie i przedłożenie właściwemu Wojewodzie do zatwierdzenia powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
- realizacja zaleceń do powiatowego planu zarządzania kryzysowego,
- wydawanie organom gminy zaleceÅ„ do gminnego planu zarzÄ…dzania   kryzysowego,
- przedstawienie StaroÅ›cie do zatwierdzenia gminnych planów zarzÄ…dzania kryzysowego,
- organizowanie szkoleÅ„, ćwiczeÅ„ i treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenie,
- przeciwdziałanie skutkom zdarzeń o charakterze terrorystycznym,
- realizacja zadań z zakresu infrastruktury krytycznej,
f) koordynowanie działań w gminach Powiatu z zakresu przygotowania i realizacji
        przedsiÄ™wzięć zarzÄ…dzania kryzysowego;
g)    prowadzenie kontroli i aktualizowanie bazy danych dla potrzeb ochrony ludnoÅ›ci Powiatu;
h)    utrzymywanie w peÅ‚nej gotowoÅ›ci i sprawnoÅ›ci technicznej sprzÄ™tu radiotelefonicznego, komputerowego, radiowego bÄ™dÄ…cego na wyposażeniu Biura Ochrony Informacji Niejawnych, ZarzÄ…dzania Kryzysowego i Spraw Obronnych,
i)    opracowanie i nadzorowanie wykonania harmonogramu szkoleÅ„ z zakresu ochrony ludnoÅ›ci i obrony cywilnej Starostwa;
j)    opracowanie i nadzorowanie wykonania zadaÅ„ zawartych w „Planie dziaÅ‚ania Starosty InowrocÅ‚awskiego w zakresie zarzÄ…dzania i reagowania kryzysowego oraz ochrony ludnoÅ›ci”;
k)    koordynacja zadaÅ„ w zakresie obronnoÅ›ci, bezpieczeÅ„stwa paÅ„stwa i w przypadku klÄ™ski żywioÅ‚owej;
5)    w zakresie spraw obrony cywilnej:
a)    prowadzenie dokumentacji planistycznej zwiÄ…zanej z obronÄ… cywilnÄ… Powiatu na czas zagrożenia bezpieczeÅ„stwa i wojny;
b)    opracowanie i aktualizowanie wymaganÄ… przepisami n/w dokumentacjÄ™ planistycznÄ…:
-    Plan Obrony Cywilnej,
-    Instrukcja Powiatowego OÅ›rodka Analizy Danych i Alarmowania,
-    System Wczesnego Ostrzegania,
-    System Wykrywania i Alarmowania,
-    Plan Ewakuacji (PrzyjÄ™cia) LudnoÅ›ci,
c)    koordynowanie dziaÅ‚aÅ„ w UrzÄ™dach Gmin z terenu Powiatu w zakresie przygotowania
i realizacji przedsięwzięć związanych z obroną cywilną;
d)    opracowywanie corocznych harmonogramów szkoleÅ„ z zakresu ochrony ludnoÅ›ci
i obrony cywilnej Starostwa oraz nadzorowanie jego wykonywania;
e)    organizowanie i prowadzenie szkoleÅ„ oraz ćwiczeÅ„ w zakresie zarzÄ…dzania kryzysowego, ochrony ludnoÅ›ci i spraw obronnych dla jednostek organizacyjnych Powiatu i gminy;
f)    analizowanie i ocenianie stanu bezpieczeÅ„stwa oraz porzÄ…dku publicznego;
g)    zapewnienie dziaÅ‚ania systemu wykrywania i alarmowania oraz prowadzenie miesiÄ™cznych treningów nasÅ‚uchu w sieci ostrzegania O.D.N.;
h)    koordynowanie prac, nadzorowanie modernizacji i utrzymanie w sprawnoÅ›ci Centralnych Systemów Alarmowych;
i)    wspóÅ‚praca z wÅ‚aÅ›ciwymi organami w zakresie bezpieczeÅ„stwa i porzÄ…dku publicznego;
j)    koordynowanie zadaÅ„ z zakresu obrony cywilnej, realizowanych przez jednostki samorzÄ…du terytorialnego;
k)    wspóÅ‚dziaÅ‚anie z Wojskowym Komendantem UzupeÅ‚nieÅ„ w zakresie zadaÅ„ dotyczÄ…cych Å›wiadczeÅ„ osobistych i rzeczowych
l)    wspóÅ‚pracowanie z organami administracji rzÄ…dowej i samorzÄ…dowej w zakresie obrony cywilnej;
m)    dokonywanie oceny stanu przygotowaÅ„ obrony cywilnej;
n)    zaopatrywanie formacji obrony cywilnej w sprzÄ™t, Å›rodki techniczne
i umundurowanie niezbÄ™dne do wykonania zadaÅ„ obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remonty i wymiany tego sprzÄ™tu, Å›rodków technicznych i umundurowania,
o)    prowadzenie gospodarki materiaÅ‚owej sprzÄ™tu obrony cywilnej;
p)    prowadzenie dokumentacji przychodowo-rozchodowej sprzÄ™tu obrony cywilnej bÄ™dÄ…cego w dyspozycji WydziaÅ‚u BezpieczeÅ„stwa i ZarzÄ…dzania Kryzysowego Kujawsko-Pomorskiego UrzÄ™du Wojewódzkiego;
q)    prowadzenie kontroli wynikajÄ…cej z bieżącej realizacji zadaÅ„.
6)    w zakresie spraw zwiÄ…zanych z ochronÄ… przeciwpożarowÄ… Starostwa:
a) organizowanie działań w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
b) opracowanie i upowszechnianie instrukcji przeciwpożarowej,
c) przeprowadzanie kontroli stanu ochrony przeciwpożarowej,
7) w zakresie ochrony danych do Inspektora Ochrony Danych należy:
a)    informowanie administratora, podmiotu przetwarzajÄ…cego oraz   pracowników, którzy przetwarzajÄ… dane osobowe, o obowiÄ…zkach spoczywajÄ…cych na nich na mocy rozporzÄ…dzenia  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zwiÄ…zku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepÅ‚ywu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporzÄ…dzenie o ochronie danych)oraz innych przepisów Unii lub paÅ„stw czÅ‚onkowskich o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie,
b)    monitorowanie przestrzegania niniejszego rozporzÄ…dzenia, innych przepisów Unii lub paÅ„stw czÅ‚onkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzajÄ…cego w dziedzinie ochrony danych osobowych,
w tym podziaÅ‚ obowiÄ…zków, dziaÅ‚ania zwiÄ™kszajÄ…ce Å›wiadomość, szkolenia personelu uczestniczÄ…cego w operacjach przetwarzania oraz powiÄ…zane z tym audyty;
c)    udzielanie na żądanie zaleceÅ„ co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania;
d)    aktualizowaniu Polityki bezpieczeÅ„stwa informacji i przetwarzania danych osobowych w Starostwie Powiatowym w InowrocÅ‚awiu oraz Instrukcji zarzÄ…dzania systemami informatycznymi sÅ‚użącymi do przetwarzania danych osobowych a także wdrażanie zmian w polityce bezpieczeÅ„stwa w celu zapewnienia wÅ‚aÅ›ciwego poziomu ochrony przetwarzania danych osobowych;
e)    wspóÅ‚praca z organem nadzorczym;
f)    peÅ‚nienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach zwiÄ…zanych z przetwarzaniem danych, w tym z uprzednimi konsultacjami oraz
w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
g)    inspektor ochrony danych wypeÅ‚nia swoje zadania z należytym uwzglÄ™dnieniem ryzyka zwiÄ…zanego z operacjami przetwarzania, majÄ…c na uwadze charakter, zakres, kontekst
i cele przetwarzania;
h)    inspektor ochrony danych może wykonywać inne zadania i obowiÄ…zki. Administrator lub podmiot przetwarzajÄ…cy zapewniajÄ…, by takie zadania
i obowiÄ…zki nie powodowaÅ‚y konfliktu interesów.
8) realizowanie zadań w zakresie oświadczeń majątkowych, wynikających z ustawy
o samorzÄ…dzie powiatowym, ustawy o pracownikach samorzÄ…dowych oraz ustawy
o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne;
9) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z wyborami.

Autor : Jakub Najdowski
ZredagowaÅ‚(a) : Cezary Wawrzyniak
Data wprowadzenia : 2019-01-10 09:06:11
Data ostatniej modyfikacji : 2020-07-28 09:46:04
Liczba wyÅ›wietleÅ„ : 221

Redaktor  Data modyfikacji 
Cezary Wawrzyniak  28.07.2020 09:45pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  08.11.2019 07:20pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  08.11.2019 07:19pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  14.03.2019 12:10pokaż tÄ… wersjÄ™
Marta Pietrzak  11.01.2019 14:25pokaż tÄ… wersjÄ™
Jakub Najdowski  10.01.2019 16:14pokaż tÄ… wersjÄ™
Jakub Najdowski  10.01.2019 09:08pokaż tÄ… wersjÄ™
Jakub Najdowski  10.01.2019 09:06pokaż tÄ… wersjÄ™



licznik odwiedzin: 16501324