1. W sk艂ad Biura Prawnego wchodz膮 samodzielne stanowiska pracy - radcowie prawni oraz pracownik ds. administracyjno - technicznych.
2. Do zakresu dzia艂ania radcy prawnego nale偶y:
1) udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyja艣nie艅 w zakresie stosowania prawa,
2) opiniowanie pod wzgl臋dem prawnym projekt贸w akt贸w prawnych stanowionych przez Rad臋, Zarz膮d i Starost臋,
3) udzielanie informacji o zmianach w obowi膮zuj膮cym stanie prawnym, w zakresie zada艅 wykonywanych przez powiat,
4) uczestniczenie na polecenie Starosty w rokowaniach, kt贸rych celem jest nawi膮zanie, zmiana lub rozwi膮zywanie stosunku prawnego o istotnym znaczeniu dla powiatu,
5) zast臋pstwo procesowe w post臋powaniach cywilnych, kt贸rych stron膮 jest powiat lub Skarb Pa艅stwa reprezentowany przez Starost臋.
3. Do zada艅 pracownika do spraw administracyjno - technicznych w szczeg贸lno艣ci nale偶y:
1) prowadzenie rejestru spraw s膮dowych, opinii prawnych oraz przed艂o偶onych do zaopiniowania projekt贸w akt贸w prawnych,
2) przyjmowanie korespondencji, rejestrowanie jej i niezw艂oczne dor臋czenie radcy prawnemu,
3) zawiadamianie radcy prawnego o terminach spraw, prowadzenie ich ewidencji,
4) wykonywanie innych czynno艣ci zwi膮zanych z prowadzeniem sekretariatu.
|