Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Architektury, Budownictwa i Inwestycji nale偶y w szczeg贸lno艣ci:
1. W zakresie administracji architektoniczno - budowlanej:
1) wykonywanie zada艅 zwi膮zanych ze sprawowaniem nadzoru i kontroli w zakresie:
a) zgodno艣ci rozwi膮za艅 architektoniczno-budowlanych z przepisami techniczno-budowlanymi, Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, b) w艂a艣ciwego wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie,
2) kontrolowanie posiadania przez osoby wykonuj膮ce samodzielne funkcje techniczne w budownictwie, uprawnienia do pe艂nienia tych funkcji,
3) prowadzenie spraw zwi膮zanych z udzielaniem, b膮d藕 odmow膮 zgody na odst臋pstwo od przepis贸w techniczno-budowlanych,
4) przygotowywanie decyzji o obowi膮zku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego oraz zapewnienia nadzoru autora,
5) przygotowywanie pozwole艅 na budow臋,
6) przyjmowanie zg艂osze艅 o zamiarze budowy oraz wykonywania rob贸t i nak艂adanie obowi膮zku uzyskania pozwolenia na budow臋,
7) zg艂aszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonania rob贸t i nak艂adanie obowi膮zku uzyskania pozwolenia na budow臋,
8) przyjmowanie zg艂oszenia o rozbi贸rce, nieobj臋tej obowi膮zkiem uzyskania pozwolenia,
9) przygotowywanie decyzji dotycz膮cych nak艂adania obowi膮zku uzyskania pozwolenia na rozbi贸rk臋,
10) przygotowywanie decyzji dotycz膮cych nak艂adania obowi膮zku usuni臋cia nieprawid艂owo艣ci w projekcie budowlanym i zatwierdzenie projektu budowlanego,
11) przygotowywanie decyzji dotycz膮cych stwierdzania wyga艣ni臋cia decyzji o pozwoleniu na budow臋,
12) prowadzenie rejestru decyzji o pozwoleniu na budow臋 i przechowywania dokument贸w obj臋tych pozwoleniem na budow臋,
13) przygotowywanie decyzji o przenoszeniu pozwolenia na budow臋 na rzecz innej osoby,
14) nak艂adanie obowi膮zku geodezyjnego wyznaczania w terenie i wykonania geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, w stosunku do obiekt贸w wymagaj膮cych zg艂oszenia,
15) rozstrzyganie o niezb臋dno艣ci wej艣cia do s膮siedniego budynku, lokalu lub nieruchomo艣ci oraz warunk贸w korzystania z tego budynku , lokalu lub nieruchomo艣ci,
16) przyjmowanie zg艂osze艅 o zamiarze zmiany sposobu u偶ytkowania obiektu budowlanego lub jego cz臋艣ci,
17) uzgadnianie rozwi膮za艅 projektowych obiekt贸w usytuowanych na terenach zamkni臋tych w zakresie :
a) linii zabudowy oraz elewacji obiekt贸w budowlanych projektowanych od strony dr贸g, ulic, plac贸w, innych miejsc publicznych, b) przebiegu i charakterystyki technicznej dr贸g, linii komunikacyjnych oraz sieci uzbrojenia terenu, wyprowadzanych poza granice terenu zamkni臋tego, a tak偶e pod艂膮cze艅 tych obiekt贸w do sieci u偶ytku publicznego,
18) przygotowywanie pozwole艅 na budow臋 sk艂adowisk odpad贸w,
19) prowadzenie analiz i studi贸w z zakresu gospodarowania przestrzennego, odnosz膮cych si臋 do obszaru powiatu i zagadnie艅 jego rozwoju,
20) opiniowanie plan贸w zagospodarowania przestrzennego wojew贸dztwa,
21) potwierdzanie spe艂nienia wymaga艅 samodzielnego lokalu, dla cel贸w ustanowienia odr臋bnej w艂asno艣ci lokalu, zgodnie z obowi膮zuj膮cymi przepisami,
22) potwierdzanie powierzchni u偶ytkowej i wyposa偶enia domu jednorodzinnego, dla cel贸w dodatku mieszkaniowego,
23) przygotowywanie decyzji lokalizacji dla dr贸g powiatowych i gminnych, zatwierdzanie plan贸w podzia艂贸w dla tych dr贸g, wydawanie pozwole艅 na budow臋 tych dr贸g, decyzji na u偶ytkowanie tych dr贸g i nadawanie decyzjom klauzuli natychmiastowej wykonalno艣ci,
24) bie偶膮ca wsp贸艂praca z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego.
2.W zakresie inwestycji i remont贸w:
1) opracowywanie projekt贸w i plan贸w finansowo-rzeczowych w zakresie inwestycji i remont贸w realizowanych przez powiat,
2) kompleksowe przygotowanie proces贸w inwestycyjnych, w tym uzyskiwanie decyzji o warunkach zabudowy, koordynowanie wykonania dokumentacji budowlanej, uzyskiwanie decyzji pozwolenia na budow臋 oraz kompletowanie dokument贸w do wniosk贸w o wszcz臋cie post臋powania o zam贸wienie publiczne w zakresie dzia艂a艅 inwestycyjnych,
3) przygotowanie projekt贸w um贸w z wykonawcami i dostawcami,
4) nadzorowanie i koordynowanie realizowanych zada艅 inwestycyjnych i remontowych,
5) pe艂nienie funkcji inwestora bezpo艣redniego,
6) przygotowanie i uczestnictwo w odbiorach inwestycji i przekazywanie obiekt贸w inwestycyjnych do eksploatacji,
7) wykonywanie przedmiar贸w rob贸t oraz kosztorys贸w inwestorskich,
8) rozliczanie finansowe inwestycji i remont贸w,
9) przygotowywanie wniosk贸w o przydzia艂 艣rodk贸w finansowych na poszczeg贸lne zadania,
10) opracowywanie informacji o przebiegu realizacji zada艅 inwestycyjnych i remontowych,
11) udzia艂 w przetargach,
12) sprawowanie nadzoru nad w艂a艣ciwym wykorzystaniem 艣rodk贸w materia艂owych i finansowych poszczeg贸lnych zada艅 inwestycyjnych i remontowych,
13) aprobowanie i parafowanie rachunk贸w i faktur (badanie ich zgodno艣ci z umow膮) wystawionych przez wykonawc贸w i dostawc贸w,
14) prowadzenie dokumentacji zada艅 inwestycyjno-remontowych zgodnie z ustaw膮 o zam贸wieniach publicznych i wewn臋trznymi aktami prawnymi,
15) wsp贸艂dzia艂anie z Biurem Rozwoju i Inicjatyw Europejskich w zakresie opracowywania projekt贸w strategii rozwoju powiatu i wieloletnich plan贸w inwestycyjnych,
16) sprawowanie nadzoru nad przegl膮dami technicznymi obiekt贸w budowlanych w jednostkach organizacyjnych powiatu.
3.W zakresie zam贸wie艅 publicznych:
1) przygotowanie i przeprowadzenie post臋powa艅 zgodnie z ustaw膮 Prawo zam贸wie艅 publicznych,
2) prowadzenie ewidencji i archiwizowanie dokumentacji przetargowej,
3) opisywanie faktur i rachunk贸w realizowanych w Starostwie zgodnie z ustaw膮 Prawo zam贸wie艅 publicznych,
4) wsp贸艂praca z powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji ustawy Prawo zam贸wie艅 publicznych.
|