logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna starostwa
Wydzia艂 Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia
A R T Y K U 艁   A R C H I W A L N Y
Naczelnik Wydzia艂u J贸zef Ratajczak
ul. Prezydenta Franklina Roosevelta 36-38
88-100 Inowroc艂aw
IV pi臋tro p. 160
tel. 52 35 92 143
e-mail: edukacja@inowroclaw.powiat.pl




Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia nale偶y w szczeg贸lno艣ci:



1. W zakresie o艣wiaty:





  • realizowanie zada艅 zwi膮zanych z zak艂adaniem i prowadzeniem publicznych szk贸艂 specjalnych, szk贸艂 ponadgimnazjalnych, szk贸艂 sportowych i mistrzostwa sportowego, plac贸wek o艣wiatowo - wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych i szk贸艂 dla doros艂ych,
  • zapewnienie kszta艂cenia, wychowania i opieki w szko艂ach,

  • przygotowywanie projektu sieci publicznych szk贸艂 ponadgimnazjalnych,
  • prowadzenie spraw zwi膮zanych ze sprawowaniem nadzoru nad dzia艂alno艣ci膮 szko艂y lub plac贸wki w zakresie spraw administracyjnych,

  • prowadzenie spraw zwi膮zanych z powierzaniem stanowiska dyrektora szko艂y lub plac贸wki,
  • prowadzenie spraw zwi膮zanych z opiniowaniem powierzenia i odwo艂ania ze stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego,

  • zatwierdzanie plan贸w organizacyjnych nadzorowanych jednostek,

  • wydawanie za艣wiadcze艅 o wpisie do ewidencji szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych oraz decyzji o nadaniu uprawnie艅 szko艂y publicznej,

  • przejmowanie dokumentacji likwidowanej szko艂y, prowadzonej przez inn膮 osob臋 fizyczn膮 lub prawn膮, wpisanej do ewidencji szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych,

  • prowadzenie ewidencji szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych,

  • przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szko艂om i plac贸wkom o艣wiatowym,

  • przygotowywanie propozycji Regulaminu wynagradzania nauczycieli,

  • okre艣lanie zasad 艂膮czenia szk贸艂 z oddzia艂ami sportowymi, szk贸艂 mistrzostwa sportowego, szk贸艂 z oddzia艂ami integracyjnymi, szk贸艂 specjalnych, szk贸艂 z oddzia艂ami specjalnymi, szk贸艂 dwuj臋zycznych w zespo艂y szk贸艂,

  • zapewnienie odpowiedniej formy kszta艂cenia dla dzieci posiadaj膮cych orzeczenia o potrzebie kszta艂cenia specjalnego,

  • kierowanie ma艂oletnich do o艣rodk贸w szkolno - wychowawczych, m艂odzie偶owych o艣rodk贸w wychowawczych, specjalnych o艣rodk贸w szkolno - wychowawczych,

  • prowadzenie spraw zwi膮zanych z przyznawaniem stypendi贸w unijnych dla m艂odzie偶y szkolnej i student贸w,

  • refundacja dodatku pieni臋偶nego wyp艂acanego z tytu艂u opieki nad uczniami szk贸艂 zawodowych realizuj膮cymi program nauki zawodu w formie praktyki zawodowej.


2. W zakresie kultury:





  • za艂atwianie spraw zwi膮zanych z prowadzeniem powiatowych instytucji kultury,
  • prowadzenie spraw zwi膮zanych z organizowaniem dzia艂alno艣ci kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury, w zakresie niezastrze偶onym do kompetencji organ贸w powiatu,

  • ustalanie za艂o偶e艅 programowo-artystycznych imprez kulturalnych o zasi臋gu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,
  • wsp贸艂dzia艂anie w zakresie organizacji 艣wi膮t i innych uroczysto艣ci, imprez artystycznych i rozrywkowych.
  • podejmowanie dzia艂a艅 zapewniaj膮cych rozw贸j tw贸rczo艣ci artystycznej, otaczanie opiek膮 amatorskiego ruchu artystycznego,
  • prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,

  • za艂atwianie spraw zwi膮zanych z organizowaniem i prowadzeniem powiatowej biblioteki publicznej,
  • przygotowywanie propozycji w zakresie finansowania bie偶膮cej dzia艂alno艣ci remontowej instytucji o艣wiatowych,

  • przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zaj臋cia,

  • przyjmowanie informacji od os贸b prowadz膮cych roboty budowlane i ziemne o przypadku ujawnienia przedmiotu, kt贸ry posiada cechy zabytku,

  • zawiadomienie Wojew贸dzkiego Konserwatora Zabytk贸w o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym.



3. W zakresie sportu:




  • tworzenie warunk贸w prawno - organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,
  • prowadzenie ewidencji uczniowskich klub贸w sportowych,
  • organizowanie dzia艂alno艣ci w zakresie rekreacji ruchowej oraz tworzenie odpowiednich warunk贸w materialno - technicznych dla jej rozwoju, w tym :


a) popularyzowanie walor贸w rekreacji ruchowej,

聽b) organizowanie zaj臋膰, zawod贸w i imprez sportowo-rekreacyjnych,

聽c) szkolenie kadry instruktor贸w i kierowanie ich do prowadzenia zaj臋膰 rekreacyjnych.




4. W zakresie turystyki:





  • upowszechnianie turystyki,

  • opracowywanie kalendarza imprez,
  • prowadzenie spraw zwi膮zanych z promocj膮, reklam膮 oraz informacj膮 turystyczn膮,

  • wsp贸艂praca z jednostkami zajmuj膮cymi si臋 turystyk膮.

5. Realizacja przepis贸w o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i o wolontariacie w zakresie edukacji, sportu i turystyki, kultury, przeciwdzia艂ania patologii w艣r贸d dzieci i m艂odzie偶y.




6. Wsp贸艂praca z organizacjami pozarz膮dowymi i innymi podmiotami dzia艂aj膮cymi w sferze po偶ytku publicznego w realizacji przepis贸w ustawy o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i o wolontariacie w zakresie:




  • opracowywania corocznego programu wsp贸艂pracy Powiatu Inowroc艂awskiego z organizacjami pozarz膮dowymi i innymi podmiotami prowadz膮cymi dzia艂alno艣膰 po偶ytku publicznego,

  • organizowania i koordynowania bie偶膮cych kontakt贸w pomi臋dzy powiatem i organizacjami pozarz膮dowymi i podmiotami, o kt贸rych mowa w ustawie o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i wolontariacie,
  • organizowania otwartych konkurs贸w ofert na realizacj臋 zada艅 powiatu, og艂aszanych na podstawie ustawy o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i wolontariacie, we wsp贸艂pracy z wydzia艂ami i stanowiskami merytorycznie odpowiedzialnymi za zakres zadaniowy konkursu,
  • organizowania prac Komisji Konkursowej do spraw rozpatrywania wniosk贸w organizacji pozarz膮dowych, kt贸rym zlecane b臋dzie wykonywanie zada艅 publicznych,

  • sporz膮dzania um贸w z oferentami wy艂onionymi do realizacji zada艅,
  • oceny merytorycznej sprawozdania z realizacji zada艅 zleconych przez powiat,
  • wsp贸艂praca z Biurem Rozwoju i Inicjatyw Europejskich, w zakresie spraw zwi膮zanych z pozyskiwaniem 艣rodk贸w z funduszy Unii Europejskiej przez organizacje pozarz膮dowe i inne podmioty dzia艂aj膮ce w sferze po偶ytku publicznego.


7. W zakresie ochrony zdrowia:




  • prowadzenie spraw zwi膮zanych z przekszta艂caniem, prowadzeniem i likwidacj膮 Publicznego Specjalistycznego Zak艂adu Opieki Zdrowotnej w Inowroc艂awiu, nadawaniem mu statutu oraz sprawowaniem nadzoru przez organ, kt贸ry utworzy艂 PS ZOZ, z wyj膮tkiem spraw zastrze偶onych do kompetencji organ贸w powiatu,
  • organizowanie konkursu na stanowisko kierownika PS ZOZ oraz zast臋pcy kierownika w zak艂adzie, w kt贸rym kierownik nie jest lekarzem oraz prowadzenie spraw wynikaj膮cych z braku wy艂onienia przez komisj臋 konkursow膮 w kolejnych dw贸ch konkursach kierownika zak艂adu, z przyczyn okre艣lonych w ustawie,
  • prowadzenie czynno艣ci zwi膮zanych z nadzorem Zarz膮du Powiatu nad realizacj膮 przez PS ZOZ zada艅 statutowych,

  • prowadzenie czynno艣ci zwi膮zanych z nadzorem Zarz膮du Powiatu nad prawid艂owo艣ci膮 gospodarowania mieniem przez PS ZOZ,

  • prowadzenie czynno艣ci zwi膮zanych z nadzorem Zarz膮du Powiatu nad prawid艂ow膮 gospodark膮 finansow膮 PS ZOZ,

  • wsp贸艂dzia艂anie z Rad膮 Spo艂eczn膮 PS ZOZ,

  • przygotowywanie projekt贸w um贸w zawieranych z rektorami pa艅stwowych uczelni medycznych na udost臋pnianie oddzia艂u medycznego, kt贸ry mo偶e udziela膰 艣wiadcze艅 zdrowotnych o regionalnym obszarze dzia艂ania,
  • wykonywanie zada艅 publicznych z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej na terenie powiatu,

  • opracowywanie decyzji o wydanie zw艂ok szko艂om wy偶szym,

  • sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem ustawy o cmentarzach i chowaniu zmar艂ych,
  • przygotowywanie zezwole艅 na sprowadzenie zw艂ok i szcz膮tk贸w z obcego pa艅stwa,

  • przygotowywanie projektu rozk艂adu godzin pracy aptek og贸lnodost臋pnych,

  • wsp贸艂praca z organizacjami pozarz膮dowymi promuj膮cymi zdrowie,

  • udzia艂 w opracowywaniu strategii polityki zdrowotnej w powiecie.


8. Wsp贸艂praca z Pa艅stwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Inowroc艂awiu w zakresie realizacji zada艅 zwi膮zanych z ochron膮 zdrowia.

9. Wsp贸艂praca z Powiatowym Zespo艂em Administracyjno-Ekonomicznym Szk贸艂 i Plac贸wek O艣wiatowych w Inowroc艂awiu w zakresie spraw realizowanych przez wydzia艂.

10. Wykonywanie zada艅 w zakresie okre艣lonym w przepisach szczeg贸lnych, zwi膮zanych z nadzorem, kontrol膮 lub zwierzchnictwem nad jednostkami okre艣lonymi w za艂膮czniku nr 4 do Regulaminu.

Do pobrania tre艣膰 uchwa艂y w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla okre艣lonych szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawid艂owo艣ci ich wykorzystania wraz z za艂膮cznikami.
Autor : 
Zredagowa艂(a) : 艁ukasz Smole艅
Data wprowadzenia : 2006-12-21 13:36:30
Data ostatniej modyfikacji : 2011-10-26 09:47:03
Liczba wy艣wietle艅 : 4202

Redaktor  Data modyfikacji 
Jakub Najdowski  07.09.2012 10:28poka偶 t膮 wersj臋
Jakub Najdowski  02.02.2016 14:24poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  17.02.2016 10:09poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  14.12.2018 08:17poka偶 t膮 wersj臋

Redaktor  Data modyfikacji 
艁ukasz Smole艅  19.01.2011 11:14poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  04.08.2010 15:26poka偶 t膮 wersj臋
艁ukasz Smole艅  26.01.2010 12:33poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  26.01.2010 12:21poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  26.01.2010 12:18poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  26.01.2010 12:09poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  26.01.2010 11:40poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  26.01.2010 11:35poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  06.01.2010 08:47poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  29.04.2009 14:50poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  04.04.2008 10:00poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  18.12.2007 14:07poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  13.04.2007 13:42poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  20.02.2007 10:14poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  31.01.2007 11:55poka偶 t膮 wersj臋
Agnieszka D膮browska  21.12.2006 13:36poka偶 t膮 wersj臋



licznik odwiedzin: 17240285