Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy
w szczególności:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej
w zakresie ochrony interesów konsumentów,
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
6) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych,
7) składanie rocznego sprawozdania z działalności w roku poprzednim
do zatwierdzenia Radzie,
8) przekazywanie właściwej miejscowo delegaturze Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów zatwierdzonego przez Radę sprawozdania, o którym mowa
w pkt. 7,
9) przekazywanie na bieżąco delegaturom Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów wniosków i sygnalizowanie problemów dotyczących ochrony konsumentów, które wymagają podjęcia działań na szczeblach administracji rządowej.
|