Do podstawowych zada艅 Powiatowego Rzecznika Konsument贸w nale偶y
w szczeg贸lno艣ci:
1) zapewnienie bezp艂atnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej
w zakresie ochrony interes贸w konsument贸w,
2) sk艂adanie wniosk贸w w sprawie stanowienia i zmiany przepis贸w prawa miejscowego w zakresie ochrony interes贸w konsument贸w,
3) wyst臋powanie do przedsi臋biorc贸w w sprawach ochrony praw i interes贸w konsument贸w,
4) wsp贸艂dzia艂anie z w艂a艣ciwymi miejscowo delegaturami Urz臋du Ochrony Konkurencji i Konsument贸w, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
5) wytaczanie pow贸dztwa na rzecz konsument贸w oraz wyst臋powanie, za ich zgod膮, do tocz膮cego si臋 post臋powania w sprawach o ochron臋 interes贸w konsument贸w,
6) wykonywanie innych zada艅 okre艣lonych w ustawie lub przepisach odr臋bnych,
7) sk艂adanie rocznego sprawozdania z dzia艂alno艣ci w roku poprzednim
do zatwierdzenia Radzie,
8) przekazywanie w艂a艣ciwej miejscowo delegaturze Urz臋du Ochrony Konkurencji
i Konsument贸w zatwierdzonego przez Rad臋 sprawozdania, o kt贸rym mowa
w pkt. 7,
9) przekazywanie na bie偶膮co delegaturom Urz臋du Ochrony Konkurencji
i Konsument贸w wniosk贸w i sygnalizowanie problem贸w dotycz膮cych ochrony konsument贸w, kt贸re wymagaj膮 podj臋cia dzia艂a艅 na szczeblach administracji rz膮dowej.
|