1) prowadzenie sekretariatu Członka Zarządu,
2) w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych :
a) zabezpieczenie mienia Starostwa i konserwacja urządzeń i sprzętu,
b) zapewnienie właściwej informacji wizualnej o miejscu i czasie pracy Starostwa, w tym jednostek podległych, mających siedzibę w budynkach Starostwa,
c) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym,
d) prowadzenie rejestru wydatków oraz spraw dotyczących zaangażowania środków finansowych, związanych z obsługą Starostwa,
e) ewidencjonowanie środków trwałych i pozostałego wyposażenia Starostwa oraz zapasów magazynowych, w tym materiałów biurowych, technicznych, artykułów spożywczych, druków, ewidencjonowanie stanów i zmian w środkach trwałych, wartościach niematerialnych i prawnych, naliczanie umorzeń,
f) prowadzenie archiwum zakładowego, w tym wdrażanie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
g) prowadzenie magazynów Starostwa,
h) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych,
3) w zakresie gospodarowania mieniem:
a) administrowanie budynkami Starostwa,
b) prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem właściwego stanu technicznego i sanitarnego budynków i pomieszczeń, w tym zabezpieczenia przeciwpożarowego,
c) nadzór nad gospodarką lokalami mieszkalnymi w Powiecie,
d) opracowywanie projektów umów najmu i użyczenia dotyczących mienia Powiatu,
e) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem powiatowym zasobem mieszkaniowym,
f) inicjowanie i koordynowanie działań mających na celu zmniejszanie kosztów utrzymania nieruchomości,
g) administrowanie mieniem po zlikwidowanych jednostkach,
h) prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu.
4) w zakresie zamówień publicznych:
a) przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych dla Starostwa oraz dla jednostek organizacyjnych Powiatu Inowrocławskiego w zakresie robót remontowych i inwestycyjnych
(z wyłączeniem Zarządu Dróg Powiatowych w Inowrocławiu),
b) prowadzenie ewidencji i archiwizowanie dokumentacji przetargowej,
c) opisywanie faktur i rachunków realizowanych w Starostwie zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
d) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Starostwa i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji ustawy Prawo zamówień publicznych.