Do podstawowych zadaÅ„ WydziaÅ‚u Edukacji, Sportu i Zdrowia należy w szczególnoÅ›ci: 1) w zakresie oÅ›wiaty: a) realizowanie zadaÅ„ zwiÄ…zanych z zakÅ‚adaniem i prowadzeniem publicznych szkóÅ‚ specjalnych, szkóÅ‚ ponadgimnazjalnych, szkóÅ‚ ponadpodstawowych, szkóÅ‚ sportowych i mistrzostwa sportowego, placówek oÅ›wiatowo-wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych i szkóÅ‚ dla dorosÅ‚ych, b) zapewnienie ksztaÅ‚cenia, wychowania i opieki w szkoÅ‚ach, c) przygotowywanie projektu sieci publicznych szkóÅ‚ ponadgimnazjalnych i szkóÅ‚ ponadpodstawowych, d) prowadzenie: - spraw zwiÄ…zanych ze sprawowaniem nadzoru nad dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… szkoÅ‚y lub placówki w zakresie spraw administracyjnych, - prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z powierzaniem stanowiska dyrektora szkoÅ‚y lub placówki, - prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z opiniowaniem powierzenia i odwoÅ‚ania ze stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego, - ewidencji szkóÅ‚ i placówek niepublicznych, e) zatwierdzanie planów organizacyjnych nadzorowanych jednostek, f) wydawanie zaÅ›wiadczeÅ„ o wpisie do ewidencji szkóÅ‚ i placówek niepublicznych oraz decyzji o nadaniu uprawnieÅ„ szkoÅ‚y publicznej, g) przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkoÅ‚om i placówkom oÅ›wiatowym, h) przygotowywanie projektu Regulaminu wynagradzania nauczycieli, i) okreÅ›lanie zasad Å‚Ä…czenia szkóÅ‚ z oddziaÅ‚ami sportowymi, szkóÅ‚ mistrzostwa sportowego, szkóÅ‚ z oddziaÅ‚ami integracyjnymi, szkóÅ‚ specjalnych, szkóÅ‚ z oddziaÅ‚ami specjalnymi, szkóÅ‚ dwujÄ™zycznych w zespoÅ‚y szkóÅ‚, j) zapewnienie odpowiedniej formy ksztaÅ‚cenia dla dzieci posiadajÄ…cych orzeczenia o potrzebie ksztaÅ‚cenia specjalnego, k) kierowanie maÅ‚oletnich do oÅ›rodków szkolno-wychowawczych, mÅ‚odzieżowych oÅ›rodków wychowawczych, specjalnych oÅ›rodków szkolno-wychowawczych, l) refundacja dodatku pieniężnego wypÅ‚acanego z tytuÅ‚u opieki nad uczniami szkóÅ‚ zawodowych realizujÄ…cymi program nauki zawodu w formie praktyki zawodowej, 2) w zakresie sportu: a) tworzenie warunków prawno-organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju sportu, kultury fizycznej i rekreacji, b) prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych, c) wspieranie inicjatyw stowarzyszeÅ„ i klubów sportowych w zakresie rozwijania różnych form sportu dzieci i mÅ‚odzieży oraz sportu osób niepeÅ‚nosprawnych na szczeblu ponadgminnym, d) tworzenie odpowiednich warunków materialno-technicznych dla dziaÅ‚alnoÅ›ci w zakresie sportu, kultury fizycznej i rekreacji ruchowej, w tym: - popularyzowanie walorów rekreacji ruchowej, - organizowanie i wspóÅ‚organizowanie zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych zgodnych z kalendarzem szkolnego zwiÄ…zku sportowego, - pomoc w szkoleniu kadry instruktorskiej, - wspóÅ‚praca ze stowarzyszeniami i klubami sportowymi w zakresie sportu i rekreacji, - nadzór nad rozwojem, dostÄ™pnoÅ›ciÄ… i utrzymaniem bazy sportowej Powiatu, - wprowadzenie skutecznych metod rozwoju poziomu szkolenia sportowego i ksztaÅ‚towania postaw sprzyjajÄ…cych poprawie pozycji Powiatu InowrocÅ‚awskiego w ogólnopolskim wspóÅ‚zawodnictwie sportowym prowadzonym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polskie ZwiÄ…zki Sportowe i zarzÄ…d Szkolnego ZwiÄ…zku Sportowego, oraz koordynowanie dziaÅ‚aÅ„ zapewniajÄ…cych zrównoważone dziaÅ‚ania w tym zakresie, z uwzglÄ™dnieniem dyscyplin wiodÄ…cych na terenie Powiatu, - tworzenie warunków partnerskiego wspóÅ‚dziaÅ‚ania z gminami w celu opracowania Programu rozwoju Powiatu w zakresie rozwoju sportu. 3) w zakresie turystyki: a) upowszechnianie turystyki, b) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z promocjÄ…, reklamÄ… oraz informacjÄ… turystycznÄ…, c) wspóÅ‚praca z jednostkami zajmujÄ…cymi siÄ™ turystykÄ…. 4) realizowanie przepisów o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie w sferze zadaÅ„ publicznych okreÅ›lonych w ustawie; 5) wspóÅ‚praca z organizacjami pozarzÄ…dowymi i innymi podmiotami dziaÅ‚ajÄ…cymi w sferze pożytku publicznego w realizacji przepisów ustawy o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie: a) opracowywania corocznego programu wspóÅ‚pracy Powiatu InowrocÅ‚awskiego z organizacjami pozarzÄ…dowymi i innymi podmiotami prowadzÄ…cymi dziaÅ‚alność pożytku publicznego, b) opracowywania sprawozdania z realizacji programu wspóÅ‚pracy Powiatu InowrocÅ‚awskiego z organizacjami pozarzÄ…dowymi i innymi podmiotami prowadzÄ…cymi dziaÅ‚alność pożytku publicznego, c) organizowania i koordynowania bieżących kontaktów pomiÄ™dzy Powiatem i organizacjami pozarzÄ…dowymi i podmiotami, o których mowa w ustawie o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i wolontariacie, d) organizowania otwartych konkursów ofert na realizacjÄ™ zadaÅ„ Powiatu, ogÅ‚aszanych na podstawie ustawy o dziaÅ‚alnoÅ›ci pożytku publicznego i wolontariacie, e) organizowania prac Komisji Konkursowej do spraw rozpatrywania wniosków organizacji pozarzÄ…dowych, którym zlecane bÄ™dzie wykonywanie zadaÅ„ publicznych, f) sporzÄ…dzanie umów o realizacjÄ™ zadaÅ„ publicznych z oferentami wyÅ‚onionymi w trybie konkursu ofert, g) oceny merytorycznej sprawozdania z wykonania zadaÅ„ zleconych przez Powiat; h) wspóÅ‚praca i podejmowanie dziaÅ‚aÅ„ z organizacjami pozarzÄ…dowymi, samorzÄ…dami i innymi podmiotami w zakresie realizowanych zadaÅ„, w szczególnoÅ›ci: - na poprawÄ™ warunków sprzyjajÄ…cych rozwojowi sportu, - upowszechniania i krzewienia kultury fizycznej , - nadzoru nad rozwojem, dostÄ™pnoÅ›ciÄ… i utrzymaniem bazy sportowej powiatu, - wspierania organizacyjnego i finansowego organizacji imprez sportowych i w zakresie rekreacji ruchowej, - wprowadzania skutecznych metod rozwoju poziomu szkolenia sportowego i ksztaÅ‚towania postaw sprzyjajÄ…cych poprawie pozycji Powiatu InowrocÅ‚awskiego w ogólnopolskim wspóÅ‚zawodnictwie sportowym prowadzonym przez Ministerstwo Sportu i Turystyki, Polskie ZwiÄ…zki Sportowe i zarzÄ…d Szkolnego ZwiÄ…zku Sportowego, - koordynowania dziaÅ‚aÅ„ zapewniajÄ…cych zrównoważone dziaÅ‚ania w tym zakresie, z uwzglÄ™dnieniem dyscyplin wiodÄ…cych na terenie Powiatu, - tworzenie warunków partnerskiego wspóÅ‚dziaÅ‚ania z gminami w celu opracowania Programu rozwoju Powiatu w zakresie rozwoju sportu; i) wspóÅ‚praca z Biurem Rozwoju i Inicjatyw Europejskich, w zakresie spraw zwiÄ…zanych z pozyskiwaniem Å›rodków z funduszy Unii Europejskiej przez organizacje pozarzÄ…dowe i inne podmioty dziaÅ‚ajÄ…ce w sferze pożytku publicznego,
6) w zakresie ochrony zdrowia: a) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z przeksztaÅ‚caniem, prowadzeniem i likwidacjÄ… Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu, nadawaniem mu statutu oraz sprawowaniem nadzoru przez organ, który utworzyÅ‚ Szpital Wielospecjalistyczny im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu, z wyjÄ…tkiem spraw zastrzeżonych do kompetencji organów Powiatu, b) organizowanie konkursu na stanowisko kierownika Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu oraz zastÄ™pcy kierownika w zakÅ‚adzie, w którym kierownik nie jest lekarzem oraz prowadzenie spraw wynikajÄ…cych z braku wyÅ‚onienia przez komisjÄ™ konkursowÄ… w kolejnych dwóch konkursach kierownika zakÅ‚adu, z przyczyn okreÅ›lonych w ustawie, c) prowadzenie czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z nadzorem ZarzÄ…du Powiatu nad realizacjÄ… przez Szpital Wielospecjalistyczny im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu zadaÅ„ statutowych, d) prowadzenie czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z nadzorem ZarzÄ…du Powiatu nad prawidÅ‚owoÅ›ciÄ… gospodarowania mieniem przez Szpital Wielospecjalistyczny im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu, e) prowadzenie czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z nadzorem ZarzÄ…du Powiatu nad prawidÅ‚owÄ… gospodarkÄ… finansowÄ… Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu, f) wspóÅ‚dziaÅ‚anie z RadÄ… SpoÅ‚ecznÄ… Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu, g) przygotowywanie projektów umów zawieranych z rektorami paÅ„stwowych uczelni medycznych na udostÄ™pnianie oddziaÅ‚u medycznego, który może udzielać Å›wiadczeÅ„ zdrowotnych o regionalnym obszarze dziaÅ‚ania, h) wykonywanie zadaÅ„ publicznych z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej na terenie Powiatu, i) opracowywanie decyzji o wydanie zwÅ‚ok szkoÅ‚om wyższym, j) sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarÅ‚ych, k) przygotowywanie zezwoleÅ„ na sprowadzenie zwÅ‚ok i szczÄ…tków z obcego paÅ„stwa, l) przygotowywanie projektu rozkÅ‚adu godzin pracy aptek ogólnodostÄ™pnych, m) udziaÅ‚ w opracowaniu Strategii Rozwoju Powiatu InowrocÅ‚awskiego i Strategii RozwiÄ…zywania Problemów SpoÅ‚ecznych w zakresie ochrony zdrowia oraz sprawozdawczoÅ›ci w wyżej wymienionym zakresie, n) udziaÅ‚ w opracowywaniu strategii polityki zdrowotnej w Powiecie, 7) wspóÅ‚praca z PaÅ„stwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w InowrocÅ‚awiu w zakresie realizacji zadaÅ„ zwiÄ…zanych z ochronÄ… zdrowia; 8) wspóÅ‚praca z Powiatowym Centrum UsÅ‚ug OÅ›wiatowych w InowrocÅ‚awiu w zakresie spraw realizowanych przez wydziaÅ‚, 9) wykonywanie zadaÅ„ w zakresie okreÅ›lonym w przepisach szczególnych, zwiÄ…zanych z nadzorem, gospodarkÄ… finansowÄ…, kontrolÄ… lub zwierzchnictwem nad jednostkami okreÅ›lonymi w zaÅ‚Ä…czniku nr 4 do Regulaminu.
|