TELEFONY WYDZIA艁U W SPRAWACH:
- Informacja - prawo jazdy - 52 35 92 224
- rejestracja pojazd贸w ..................................................... - 52 35 92 206 - 52 35 92 210
- wydawanie dowod贸w rejestracyjnych ........................... - 52 35 92 220
- prawo jazdy .................................................................. - 52 35 92 222 - 52 35 92 221
- licencje i za艣wiadczenia na transport drogowy ............. - 52 35 92 205
- karty parkingowe ........................................................... - 52 35 92 205
- naczelnik wydzia艂u ........................................................ - 52 35 92 223
- fax ..................................................................................- 52 35 92 203
e-mail: komunikacja@inowroclaw.powiat.pl
1. Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Komunikacji i Transportu nale偶y w szczeg贸lno艣ci realizacja spraw w zakresie prawa o ruchu drogowym: 1) prowadzenie spraw zwi膮zanych z rejestracj膮 pojazd贸w, wydawaniem dowod贸w i tablic rejestracyjnych, 2) prowadzenie spraw zwi膮zanych z czasow膮 rejestracj膮 pojazd贸w i wydawaniem pozwole艅 czasowych oraz tymczasowych tablic rejestracyjnych, 3) wpisywanie w dowodzie rejestracyjnym lub pozwoleniu czasowym zastrze偶e艅 dotycz膮cych szczeg贸lnych warunk贸w okre艣lonych przepisami prawa, od kt贸rych zale偶y u偶ywanie pojazdu, 4) wydawanie karty pojazdu przy pierwszej rejestracji w Polsce pojazdu sprowadzonego z zagranicy, dokonywanie zmian dotycz膮cych w艂a艣ciciela lub danych techniczno-eksploatacyjnych pojazdu,
5) wyrejestrowanie pojazdu w przypadku zniszczenia ( kasacji ), kradzie偶y, wywozu za granic臋 kraju w celu jego rejestracji lub zbycia, 6) kierowanie pojazdu na dodatkowe badanie techniczne w czasie uzasadnionego przypuszczenia, 偶e zagra偶a bezpiecze艅stwu ruchu na drogach publicznych lub nie spe艂nia wymaga艅 ochrony 艣rodowiska, 7) sprawdzenie znajomo艣ci topografii i prawa miejscowego, w formie egzaminu u kandydata na kierowc臋 taks贸wki osobowej, 8) prowadzenie spraw dotycz膮cych wydania decyzji o kontrolnym sprawdzeniu kwalifikacji do kierowania pojazdem, 9) przygotowanie decyzji o skierowaniu na badania lekarskie kieruj膮cych pojazdami, w przypadku zastrze偶e艅 co do stanu ich zdrowia, 10) przyjmowanie od Policji oraz jednostki upowa偶nionej do przeprowadzenia bada艅 technicznych, zatrzymanego dowodu rejestracyjnego ( pozwolenie czasowe ), 11) zwracanie dowodu rejestracyjnego ( pozwolenia czasowego ) po ustaniu przyczyny uzasadniaj膮cej jego zatrzymanie, 12) przyjmowanie od Policji zatrzymanego prawa jazdy, 13) przyjmowanie zawiadomie艅 o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuratora lub s膮d, 14) przygotowanie decyzji o zatrzymaniu prawa jazdy, 15) przygotowanie decyzji o cofni臋ciu uprawnie艅 do kierowania pojazdem silnikowym oraz decyzji po ustaniu przyczyn, kt贸re spowodowa艂y ich cofni臋cie, 16) wydawanie mi臋dzynarodowych praw jazdy, 17) wydawanie uprawnie艅 do kierowania pojazdami, 18) aktualizacja dokumentacji kierowcy poprzez wydawanie nowych praw jazdy, 19) przyjmowanie od kierowc贸w za艣wiadcze艅 o zgubieniu prawa jazdy i wydanie wt贸rnika, 20) wydawanie zezwole艅 do przeprowadzenia bada艅 technicznych dla stacji kontroli pojazd贸w, 21) przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazd贸w, 22) wydawanie uprawnie艅 diagnostom do wykonywania bada艅 technicznych, 23) prowadzenie spraw zwi膮zanych z wydaniem za艣wiadcze艅 na transport drogowy na potrzeby w艂asne, 24) prowadzenie spraw zwi膮zanych z wydaniem licencji na transport drogowy os贸b, rzeczy oraz zezwole艅 na przewozy regularne os贸b i regularnych specjalnych, 25) koordynacja rozk艂ad贸w jazdy przewo藕nik贸w i kontrola przewoz贸w, 26) weryfikacja i kontrola o艣rodk贸w szkolenia kierowc贸w, 27) prowadzenie ewidencji instruktor贸w, wydawanie i przed艂u偶anie wa偶no艣ci legitymacji instruktorskich, 28) prowadzenie spraw zwi膮zanych ze sprawowaniem nadzoru nad szkoleniem kandydat贸w na kierowc贸w, 29) prowadzenie spraw zwi膮zanych z uprawnieniami dla os贸b niepe艂nosprawnych do niestosowania si臋 do niekt贸rych znak贸w drogowych. 2. Wsp贸艂praca z Zarz膮dem Dr贸g Powiatowych w Inowroc艂awiu w zakresie spraw realizowanych przez wydzia艂.".
|