Naczelnik Wydziału Janusz Królikowski
ul. Mątewska 17
88-100 Inowrocław
tel. 52 35 92 286, 287, 288, 289, 290
fax. 52 35 92 289
e-mail: osr@inowroclaw.powiat.pl
|
- W zakresie ochrony środowiska:
- 1) przygotowywanie pozwoleń zintegrowanych;
- 2) przygotowywanie pozwoleń na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza;
- 3) przygotowywanie zezwoleń na emisję gazów cieplarnianych;
- 4) przygotowywanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu;
- 5) prowadzenie spraw związanych z ograniczeniem lub zakazem używania jednostek pływających lub niektórych ich rodzajów na określonych zbiornikach powierzchniowych wód stojących oraz wodach płynących;
- 6) przyjmowanie zgłoszenia instalacji mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, z której emisja nie wymaga pozwolenia;
- 7) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie;
- 8) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie, znajdujących się w posiadaniu Starostwa Powiatowego w Inowrocławiu;
- 9) przygotowywanie decyzji zobowiązujących podmioty korzystające ze środowiska, prowadzące instalację, do sporządzenia i przedłożenia przeglądu ekologicznego;
- 10) przygotowywanie decyzji nakładających na podmioty negatywnie oddziałujące na środowisko, obowiązku ograniczenia oddziaływania na środowisko lub przywrócenia go do stanu właściwego;
- 11) przygotowywanie opinii wojewódzkiego programu ochrony powietrza dla danej strefy lub wojewódzkiego planu działań krótkoterminowych;
- 12) realizowanie zadań wynikających z wojewódzkiego programu ochrony powietrza i wojewódzkiego planu działań krótkoterminowych oraz zbieranie danych od innych komórek Starostwa realizujących zadania wynikające z tych programów;
- 13) przygotowywanie wystąpienia do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska o podjęcie odpowiednich działań w przypadku stwierdzenia naruszenia przez kontrolowany podmiot przepisów o ochronie środowiska lub gdy występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić;
- 14) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem i stosowaniem przepisów o ochronie środowiska;
- 15) prowadzenie spraw dotyczących sporządzania i realizacji powiatowego programu ochrony środowiska;
- 16) prowadzenie spraw dotyczących opiniowania gminnych programów ochrony środowiska;
- 17) dokonywanie identyfikacji potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi;
- 18) prowadzenie wykazu potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi;
- 19) przygotowywanie opinii projektu planów remediacji w odniesieniu do zanieczyszczenia gruntów wykorzystywanych na cele rolne;
- 20) przygotowywanie opinii postanowienia o obowiązku lub braku potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko lub postanowienia ustalającego zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli planowane przedsięwzięcie kwalifikowane jest jako instalacja wymagająca pozwolenia zintegrowanego.
- W zakresie gospodarki odpadami:
- 1) przygotowywanie pozwoleń na wytwarzanie odpadów;
- 2) przygotowywanie zezwoleń na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów;
- 3) przeprowadzanie wspólnie z Kujawsko-Pomorskim Inspektorem Ochrony Środowiska kontroli instalacji, obiektu budowlanego lub jego części, w której ma być prowadzone przetwarzanie odpadów;
- 4) przygotowywanie wezwań posiadaczy odpadów do niezwłocznego zaniechania naruszeń przepisów ustawy o odpadach w zakresie działalności objętej zezwoleniem na zbieranie i/lub przetwarzanie odpadów, lub działalności niezgodnej z tym zezwoleniem;
- 5) przygotowywanie informacji dla Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, dotyczącej zgodności działalności prowadzonej przez odbiorcę odpadów z przepisami prawa regulującymi prowadzenie takiej działalności;
- 6) przygotowywanie decyzji nakładających na sprawców wypadków obowiązki dotyczące gospodarowania odpadami z wypadków;
- 7) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie zbierania pojazdów wycofanych z eksploatacji;
- 8) przygotowywanie wezwań przedsiębiorców prowadzących punkt zbierania pojazdów do niezwłocznego zaniechania naruszeń przepisów ustawy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji;
- 9) przygotowywanie decyzji zatwierdzających program gospodarowania odpadami wydobywczymi;
- 10) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych;
- 11) przygotowywanie decyzji wstrzymujących działalność posiadacza odpadów wydobywczych w zakresie objętym decyzją zatwierdzającą program gospodarowania odpadami wydobywczymi lub zezwoleniem na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych;
- 12) przygotowywanie decyzji wyrażających zgodę na zamknięcie obiektów unieszkodliwiania odpadów wydobywczych
- 13) przygotowywanie wezwań posiadaczy odpadów wydobywczych do niezwłocznego zaniechania naruszeń ustawy o odpadach wydobywczych lub działalności niezgodnej z decyzją zatwierdzającą program gospodarowania odpadami wydobywczymi albo zezwoleniem na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych.
- W zakresie gospodarki wodnej:
- 1) przygotowywanie decyzji zatwierdzającej statut spółki wodnej lub zmieniającej statut;
- 2) sprawowanie nadzoru i kontroli nad spółkami wodnym;
- 3) przygotowywanie decyzji o wysokości i rodzaju świadczeń na rzecz spółki wodnej;
- 4) prowadzenie spraw dotyczących udzielania spółkom wodnym pomocy finansowej z budżetu Powiatu Inowrocławskiego.
- W zakresie geologii i górnictwa:
- 1) przygotowywanie koncesji na wydobywanie kopaliny ze złoża nieobjętego własnością górniczą, na obszarze nieprzekraczającym 2 ha i wydobyciu kopaliny nieprzekraczającym 20 000 m3 w roku kalendarzowym, prowadzonym metodą odkrywkową oraz bez użycia środków strzałowych;
- 2) przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty robót geologicznych;
- 3) przyjmowanie zgłoszeń projektów robót geologicznych obejmujących:
- wiercenia w celu wykorzystania ciepła Ziemi,
- wykonywanie wkopów oraz otworów wiertniczych o głębokości do 30 m w celu wykonywania ujęć wód podziemnych na potrzeby poboru wód podziemnych w ilości nieprzekraczającej 5 m3 na dobę na obszarach górniczych utworzonych w celu wykonywania działalności metodą otworów wiertniczych;
- 4) przygotowywanie decyzji zatwierdzających dokumentacje geologiczne złóż kopalin, hydrogeologiczne lub geologiczno-inżynierskie;
- 5) prowadzenie spraw związanych z przekazanymi dokumentacjami geologicznymi, innymi niż geologiczne złóż kopalin, hydrogeologiczne i geologiczno-inżynierskie;
- 6) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem opłaty dodatkowej w przypadku wykonywania działalności z rażącym naruszeniem warunków określonych w koncesji lub w zatwierdzonym projekcie robót geologicznych lub w podlegającym zgłoszeniu projekcie robót geologicznych;
- 7) przygotowywanie decyzji określających wysokość należnej opłaty eksploatacyjnej za wydobytą kopalinę, w razie stwierdzenia, że przedsiębiorca nie dokonał wpłaty opłaty w terminie albo dokonał wpłaty w wysokości innej niż należna;
- 8) przygotowywanie decyzji nakazującej przedsiębiorcy, dokonanie obmiaru wyrobiska i przedłożenie operatu ewidencyjnego;
- 9) przygotowywanie decyzji wstrzymującej działalność lub nakazującej niezwłoczne usunięcie stwierdzonych uchybień albo nakazującej podjęcie czynności mających na celu doprowadzenie środowiska do należytego stanu, w przypadku stwierdzenia, że działalność określona ustawą Prawo geologiczne i górnicze jest wykonywana z naruszeniem warunków określonych w koncesji albo bez zatwierdzonego projektu robót geologicznych lub z naruszeniem określonych w nim warunków, bądź bez przedłożonego projektu robót geologicznych, który nie podlega zatwierdzeniu, lub z naruszeniem określonych w nim warunków;
- 10) sprawowanie nadzoru i kontroli w zakresie wykonywania przez przedsiębiorcę uprawnień z tytułu koncesji, projektowania prac geologicznych oraz sporządzania dokumentacji geologicznych;
- 11) gromadzenie, przechowywanie, chronienie i udostępnianie informacji geologicznych;
- 12) prowadzenie archiwum geologicznego;
- 13) przygotowywanie decyzji określającej kierunek i termin wykonania rekultywacji gruntów po działalności górniczej oraz osobę obowiązaną do rekultywacji;
- 14) prowadzenie obserwacji terenów zagrożonych ruchami masowymi ziemi oraz terenów, na których występują te ruchy, a także rejestru zawierającego informacje o tych terenach;
- 15) przygotowywanie opinii:
- dotyczących rozwiązań przyjętych w projekcie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,
- o projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy, w zakresie udokumentowanych złóż kopalin i wód podziemnych oraz w zakresie terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych,
- projektu gminnego programu rewitalizacji, w zakresie zagospodarowania terenów osuwisk;
- 16) przygotowywanie uzgodnień decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego i decyzji o warunkach zabudowy w odniesieniu do udokumentowanych złóż kopalin i wód podziemnych oraz w odniesieniu do terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych.
- W zakresie ochrony przyrody:
- 1) przygotowywanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości stanowiącej własność gminy;
- 2) przyjmowanie informacji o terminie, miejscu i przyczynie usunięcia drzew lub krzewów w przypadku prowadzenia akcji ratowniczej albo stanowiących złomy lub wywroty;
- 3) przygotowywanie decyzji wymierzających administracyjną karę pieniężną za usunięcie drzewa lub krzewu bez wymaganego zezwolenia albo bez zgody posiadacza nieruchomości, za zniszczenie drzewa lub krzewu albo uszkodzenie drzewa, w odniesieniu do nieruchomości będącej własnością gminy;
- 4) prowadzenie rejestru żywych zwierząt gatunków wymienionych w załącznikach A i B rozporządzenia Rady (WE) nr 338/97 z dnia 9 grudnia 1996 r., zaliczonych do płazów, gadów, ptaków lub ssaków;
- 5) przygotowywanie opinii do zezwolenia na pozyskiwanie zwierząt wolno żyjących (dzikich) w celu preparowania ich zwłok, wydawanego przez marszałka województwa.
- W zakresie leśnictwa:
- 1) prowadzenie spraw dotyczących sprawowania nadzoru nad gospodarką leśną w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, w tym spraw dotyczących powierzenia tego nadzoru nadleśniczemu Lasów Państwowych;
- 2) prowadzenie spraw w zakresie zlecania opracowania uproszczonych planów urządzenia lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa;
- 3) prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem i nadzorowaniem wykonania uproszczonych planów urządzenia lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa;
- 4) prowadzenie spraw w zakresie zlecania przeprowadzenia inwentaryzacji stanu lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha, niestanowiących własności Skarbu Państwa;
- 5) przygotowywanie decyzji określających zadania z zakresu gospodarki leśnej dla lasów rozdrobnionych o powierzchni do 10 ha, niestanowiących własności Skarbu Państwa;
- 6) przygotowywanie decyzji w sprawie pozyskania drewna w lasach niestanowiących własności Skarbu Państwa, niezgodnie z uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej;
- 7) przygotowywanie decyzji określających zadania właścicielom lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, w przypadku niewykonania przez nich obowiązków zapewnienia powszechnej ochrony lasów, polegającej na kształtowaniu równowagi w ekosystemach leśnych i podnoszeniu naturalnej odporności drzewostanów;
- 8) przygotowywanie decyzji w sprawach przyznania środków na pokrycie kosztów zagospodarowania i ochrony związanych z odnowieniem lub przebudową drzewostanu w lasach, niebędących we władaniu Lasów Państwowych;
- 9) przygotowywanie decyzji w sprawie uznawania lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa za ochronne lub pozbawiania ich tego charakteru;
- 10) przygotowywanie zarządzeń wykonania zabiegów zwalczających i ochronnych w lasach zagrożonych organizmami szkodliwymi, niestanowiących własności skarbu Państwa;
- 11) prowadzenie spraw dotyczących dokonywania oceny udatności upraw zalesionych gruntów rolnych, jeżeli zalesienia gruntu dokonano ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej lub z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich;
- 12) prowadzenie spraw dotyczących gruntów zalesionych w 2003 r. na podstawie przepisów ustawy z dnia 8 czerwca 2001 r. o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia, w szczególności przygotowywanie wniosku o przekazanie środków finansowych z przeznaczeniem na wypłaty ekwiwalentów za prowadzenie upraw leśnych;
- 13) przygotowywanie zaświadczeń o objęciu gruntu niestanowiącego własności Skarbu Państwa uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją określającą zadania z zakresu gospodarki leśnej.
- W zakresie łowiectwa:
- 1) prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem polnych obwodów łowieckich oraz naliczaniem czynszów dzierżawnych i rozliczaniem ich między nadleśnictwami i gminami;
- 2) prowadzenie spraw związanych z wyrażeniem zgody na przetrzymywanie zwierzyny, osobie, która weszła w jego posiadanie w wyniku osierocenia, wypadku lub innego uszkodzenia ciała zwierzyny;
- 3) przygotowywanie decyzji w sprawie odłowu lub odstrzału redukcyjnego zwierzyny, w przypadku szczególnego zagrożenia w prawidłowym funkcjonowaniu obiektów produkcyjnych i użyteczności publicznej przez zwierzynę;
- 4) przygotowywanie zezwoleń na hodowanie lub utrzymywanie chartów rasowych lub ich mieszańców.
- W zakresie rybactwa:
- 1) przygotowywanie zezwoleń na przegradzanie sieciowymi rybackimi narzędziami połowowymi więcej niż połowy szerokości łożyska wody płynącej nie zaliczonej do śródlądowych wód żeglownych;
- 2) przygotowywanie zezwoleń na ustawienie sieciowych rybackich narzędzi połowowych na wodach śródlądowych żeglownych na szlaku żeglownym lub w bezpośrednim jego sąsiedztwie;
- 3) rejestracja sprzętu pływającego, służącego do połowu ryb;
- 4) wydawanie kart wędkarskich i kart łowiectwa podwodnego;
- 5) prowadzenie spraw związanych z powołaniem lub wyrażeniem zgody na powołanie społecznej straży rybackiej.
| |
Typ | Rozmiar | Pobierz | Komentarz | Data dodania | Licznik | .DOC | 81.5 KB | POBIERZ | Zadania wydziału - 13.03.18 | 2018-03-13 10:26:23 | 161 |
|
Autor : | | Zredagował(a) : | Łukasz Smoleń | Data wprowadzenia : | 2006-12-21 13:37:58 | Data ostatniej modyfikacji : | 2018-03-13 10:24:52 | Liczba wyświetleń : | 1120 |
|
|