logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna starostwa
Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia
A R T Y K U Ł   A R C H I W A L N Y
Naczelnik Wydziału Ryszard Oczachowski
ul. Roosevelta 36/38
88-100 Inowrocław
IV piętro p. 160
tel. 52 35 92 143
e-mail: edukacja@inowroclaw.powiat.pl


Do podstawowych zadań Wydziału Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia należy  w szczególności:

1. W zakresie oświaty:

1) realizowanie zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych szkół specjalnych, szkół ponadgimnazjalnych, szkół sportowych i mistrzostwa sportowego, placówek oświatowo - wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych i szkół dla dorosłych,

2) zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki w szkołach,

3) przygotowywanie projektu sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych,

4) prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkoły lub placówki w zakresie spraw administracyjnych,

5) prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora szkoły lub placówki,

6) prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem powierzenia i odwołania ze stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego,

7) zatwierdzanie planów organizacyjnych nadzorowanych jednostek,

8) wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych oraz decyzji o nadaniu uprawnień szkoły publicznej,

9) przejmowanie dokumentacji likwidowanej szkoły, prowadzonej przez inną osobę fizyczną lub prawną, wpisanej do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,

10) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych,

11) przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szkołom i placówkom oświatowym,

12) przygotowywanie propozycji Regulaminu wynagradzania nauczycieli,

13) określanie zasad łączenia szkół z oddziałami sportowymi, szkół mistrzostwa sportowego, szkół z oddziałami integracyjnymi, szkół specjalnych, szkół z oddziałami specjalnymi, szkół dwujęzycznych w zespoły szkół,

14) zapewnienie odpowiedniej formy kształcenia dla dzieci posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,

15) kierowanie małoletnich do ośrodków szkolno - wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, specjalnych ośrodków szkolno - wychowawczych,

16) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem stypendiów unijnych dla młodzieży szkolnej i studentów,

17) refundacja dodatku pieniężnego wypłacanego z tytułu opieki nad uczniami szkół zawodowych realizującymi program nauki zawodu w formie praktyki zawodowej.

2. W zakresie kultury:

1) załatwianie spraw związanych z prowadzeniem powiatowych instytucji kultury,

2) prowadzenie spraw związanych z organizowaniem działalności kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury, w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji organów powiatu,

3) ustalanie założeń programowo-artystycznych imprez kulturalnych o zasięgu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,

4) współdziałanie w zakresie organizacji świąt i innych uroczystości, imprez artystycznych i rozrywkowych.

5) podejmowanie działań zapewniających rozwój twórczości artystycznej, otaczanie opieką amatorskiego ruchu artystycznego,

6) prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,

7) załatwianie spraw związanych z organizowaniem i prowadzeniem powiatowej biblioteki publicznej,

8) przygotowywanie propozycji w zakresie finansowania bieżącej działalności remontowej instytucji oświatowych,

9) przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zajęcia,

10) przyjmowanie informacji od osób prowadzących roboty budowlane i ziemne o przypadku ujawnienia przedmiotu, który posiada cechy zabytku,

11) zawiadomienie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym.

3. W zakresie sportu:

1) tworzenie warunków prawno - organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,

 

2) prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych,

 

3)  organizowanie działalności w zakresie rekreacji ruchowej  oraz tworzenie odpowiednich warunków materialno - technicznych dla jej rozwoju, w tym :

 

a)  popularyzowanie walorów rekreacji ruchowej,

b)  organizowanie zajęć, zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych,

c)  szkolenie kadry instruktorów i kierowanie ich do prowadzenia zajęć rekreacyjnych.

 

 

4. W zakresie turystyki :

 

1) upowszechnianie turystyki,

 

2) opracowywanie kalendarza imprez,

 

3) prowadzenie spraw związanych z promocją, reklamą oraz informacją turystyczną,

 

4) współpraca z jednostkami zajmującymi się turystyką.

 

5. Realizacja przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie edukacji, sportu i turystyki, kultury, przeciwdziałania patologii wśród dzieci i młodzieży.

 

6. Współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami działającymi w sferze pożytku publicznego w realizacji przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie:

 

1) opracowywania corocznego programu współpracy Powiatu Inowrocławskiego z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego,

 

2) organizowania i koordynowania bieżących kontaktów pomiędzy powiatem i organizacjami pozarządowymi i podmiotami, o których mowa w ustawie  o działalności pożytku publicznego i wolontariacie,

 

3) organizowania otwartych konkursów ofert na realizację zadań powiatu, ogłaszanych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, we współpracy z wydziałami i stanowiskami merytorycznie odpowiedzialnymi za zakres zadaniowy konkursu,

 

4) organizowania prac Komisji Konkursowej do spraw rozpatrywania wniosków organizacji pozarządowych, którym zlecane będzie wykonywanie zadań publicznych,

 

5) sporządzania umów z oferentami wyłonionymi do realizacji zadań,

 

6) oceny merytorycznej sprawozdania z realizacji zadań zleconych przez powiat,

 

7) współpraca z Biurem Rozwoju i Inicjatyw Europejskich, w zakresie spraw związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy Unii Europejskiej przez organizacje pozarządowe i inne podmioty działające w sferze pożytku publicznego.

7. W zakresie ochrony zdrowia:

 

1) prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem, prowadzeniem i likwidacją Publicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Inowrocławiu, nadawaniem mu statutu oraz sprawowaniem nadzoru przez organ, który utworzył PS ZOZ, z wyjątkiem spraw zastrzeżonych do kompetencji organów powiatu,

2) organizowanie konkursu na stanowisko kierownika PS ZOZ oraz zastępcy kierownika w zakładzie, w którym kierownik nie jest lekarzem oraz prowadzenie spraw wynikających z braku wyłonienia przez komisję konkursową w kolejnych dwóch konkursach kierownika zakładu, z przyczyn określonych w ustawie,

 

3) prowadzenie czynności związanych z nadzorem Zarządu Powiatu nad realizacją przez PS ZOZ zadań statutowych,

 

4) prowadzenie czynności związanych z nadzorem Zarządu Powiatu nad prawidłowością gospodarowania mieniem przez PS ZOZ,

 

5) prowadzenie czynności związanych z nadzorem Zarządu Powiatu nad prawidłową gospodarką finansową PS ZOZ,

 

6) współdziałanie z Radą Społeczną PS ZOZ,

 

7) przygotowywanie projektów umów zawieranych z rektorami państwowych uczelni medycznych na udostępnianie oddziału medycznego, który może udzielać świadczeń zdrowotnych o regionalnym obszarze działania,

 

8) wykonywanie zadań publicznych z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej na terenie powiatu,

 

9) opracowywanie decyzji o wydanie zwłok szkołom wyższym,

 

10) sprawowanie  nadzoru nad przestrzeganiem ustawy o cmentarzach 

 i chowaniu zmarłych,

 

11) przygotowywanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego

 państwa,

 

12) przygotowywanie projektu rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych,

 

13) współpraca z organizacjami pozarządowymi promującymi zdrowie,

 

14) udział w opracowywaniu strategii polityki zdrowotnej w powiecie.

 

 

8. Współpraca z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Inowrocławiu w zakresie realizacji zadań związanych z ochroną zdrowia.

 

9. Współpraca z Powiatowym Zespołem Administracyjno-Ekonomicznym Szkół i Placówek Oświatowych w Inowrocławiu w zakresie spraw realizowanych przez wydział.

10. Wykonywanie zadań w zakresie określonym w przepisach szczególnych, związanych z nadzorem, kontrolą lub zwierzchnictwem nad jednostkami określonymi w załączniku nr 4 do Regulaminu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor : 
Zredagował(a) : Marta Pietrzak
Data wprowadzenia : 2006-12-21 12:23:26
Data ostatniej modyfikacji : 2010-01-06 08:48:02
Liczba wyświetleń : 1073

Redaktor  Data modyfikacji 
Marta Pietrzak  07.04.2010 09:00pokaż tą wersję
Marta Pietrzak  23.02.2011 14:13pokaż tą wersję
Łukasz Smoleń  07.10.2011 09:17pokaż tą wersję
Łukasz Smoleń  26.10.2011 09:27pokaż tą wersję
Łukasz Smoleń  07.09.2012 10:23pokaż tą wersję
Marta Pietrzak  07.09.2012 10:24pokaż tą wersję
Marta Pietrzak  27.09.2016 08:06pokaż tą wersję

Redaktor  Data modyfikacji 
Marta Pietrzak  05.11.2007 08:29pokaż tą wersję
Marta Pietrzak  20.02.2007 10:18pokaż tą wersję
Marta Pietrzak  19.02.2007 14:23pokaż tą wersję
Marta Pietrzak  21.12.2006 12:23pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 17841271
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcejRozumiem