logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna starostwa
Wydzia艂 Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia
A R T Y K U 艁   A R C H I W A L N Y
Naczelnik Wydzia艂u Ryszard Oczachowski
ul. Prezydenta Franklina Roosevelta 36-38
88-100 Inowroc艂aw
IV pi臋tro p. 160
tel. 52 35 92 143
e-mail: edukacja@inowroclaw.powiat.pl


Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia nale偶y聽 w szczeg贸lno艣ci:

1. W zakresie o艣wiaty:

1) realizowanie zada艅 zwi膮zanych z zak艂adaniem i prowadzeniem publicznych szk贸艂 specjalnych, szk贸艂 ponadgimnazjalnych, szk贸艂 sportowych i mistrzostwa sportowego, plac贸wek o艣wiatowo - wychowawczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych i szk贸艂 dla doros艂ych,

2) zapewnienie kszta艂cenia, wychowania i opieki w szko艂ach,

3) przygotowywanie projektu sieci publicznych szk贸艂 ponadgimnazjalnych,

4) prowadzenie spraw zwi膮zanych ze sprawowaniem nadzoru nad dzia艂alno艣ci膮 szko艂y lub plac贸wki w zakresie spraw administracyjnych,

5) prowadzenie spraw zwi膮zanych z powierzaniem stanowiska dyrektora szko艂y lub plac贸wki,

6) prowadzenie spraw zwi膮zanych z opiniowaniem powierzenia i odwo艂ania ze stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego,

7) zatwierdzanie plan贸w organizacyjnych nadzorowanych jednostek,

8) wydawanie za艣wiadcze艅 o wpisie do ewidencji szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych oraz decyzji o nadaniu uprawnie艅 szko艂y publicznej,

9) przejmowanie dokumentacji likwidowanej szko艂y, prowadzonej przez inn膮 osob臋 fizyczn膮 lub prawn膮, wpisanej do ewidencji szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych,

10) prowadzenie ewidencji szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych,

11) przygotowywanie propozycji przydzielania dotacji niepublicznym szko艂om i plac贸wkom o艣wiatowym,

12) przygotowywanie propozycji Regulaminu wynagradzania nauczycieli,

13) okre艣lanie zasad 艂膮czenia szk贸艂 z oddzia艂ami sportowymi, szk贸艂 mistrzostwa sportowego, szk贸艂 z oddzia艂ami integracyjnymi, szk贸艂 specjalnych, szk贸艂 z oddzia艂ami specjalnymi, szk贸艂 dwuj臋zycznych w zespo艂y szk贸艂,

14) zapewnienie odpowiedniej formy kszta艂cenia dla dzieci posiadaj膮cych orzeczenia o potrzebie kszta艂cenia specjalnego,

15) kierowanie ma艂oletnich do o艣rodk贸w szkolno - wychowawczych, m艂odzie偶owych o艣rodk贸w wychowawczych, specjalnych o艣rodk贸w szkolno - wychowawczych,

16) prowadzenie spraw zwi膮zanych z przyznawaniem stypendi贸w unijnych dla m艂odzie偶y szkolnej i student贸w,

17) refundacja dodatku pieni臋偶nego wyp艂acanego z tytu艂u opieki nad uczniami szk贸艂 zawodowych realizuj膮cymi program nauki zawodu w formie praktyki zawodowej.

2. W zakresie kultury:

1) za艂atwianie spraw zwi膮zanych z prowadzeniem powiatowych instytucji kultury,

2) prowadzenie spraw zwi膮zanych z organizowaniem dzia艂alno艣ci kulturalnej oraz tworzeniem powiatowych instytucji kultury, w zakresie niezastrze偶onym do kompetencji organ贸w powiatu,

3) ustalanie za艂o偶e艅 programowo-artystycznych imprez kulturalnych o zasi臋gu powiatowym oraz nadzorowanie ich organizacji,

4) wsp贸艂dzia艂anie w zakresie organizacji 艣wi膮t i innych uroczysto艣ci, imprez artystycznych i rozrywkowych.

5) podejmowanie dzia艂a艅 zapewniaj膮cych rozw贸j tw贸rczo艣ci artystycznej, otaczanie opiek膮 amatorskiego ruchu artystycznego,

6) prowadzenie spraw w zakresie wymiany kulturalnej,

7) za艂atwianie spraw zwi膮zanych z organizowaniem i prowadzeniem powiatowej biblioteki publicznej,

8) przygotowywanie propozycji w zakresie finansowania bie偶膮cej dzia艂alno艣ci remontowej instytucji o艣wiatowych,

9) przygotowywanie decyzji o zabezpieczeniu dobra kultury w formie ustanowienia tymczasowego zaj臋cia,

10) przyjmowanie informacji od os贸b prowadz膮cych roboty budowlane i ziemne o przypadku ujawnienia przedmiotu, kt贸ry posiada cechy zabytku,

11) zawiadomienie Wojew贸dzkiego Konserwatora Zabytk贸w o wykopalisku lub znalezisku archeologicznym.

3. W zakresie sportu:

1) tworzenie warunk贸w prawno - organizacyjnych i ekonomicznych dla rozwoju kultury fizycznej,

2) prowadzenie ewidencji uczniowskich klub贸w sportowych,

3)聽 organizowanie dzia艂alno艣ci w zakresie rekreacji ruchowej聽 oraz tworzenie odpowiednich warunk贸w materialno - technicznych dla jej rozwoju, w tym :

a)聽 popularyzowanie walor贸w rekreacji ruchowej,

b)聽 organizowanie zaj臋膰, zawod贸w i imprez sportowo-rekreacyjnych,

c)聽 szkolenie kadry instruktor贸w i kierowanie ich do prowadzenia zaj臋膰 rekreacyjnych.


4. W zakresie turystyki:

1) upowszechnianie turystyki,

2) opracowywanie kalendarza imprez,

3) prowadzenie spraw zwi膮zanych z promocj膮, reklam膮 oraz informacj膮 turystyczn膮,

4) wsp贸艂praca z jednostkami zajmuj膮cymi si臋 turystyk膮.


5. Realizacja przepis贸w o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i o wolontariacie w zakresie edukacji, sportu i turystyki, kultury, przeciwdzia艂ania patologii w艣r贸d dzieci i m艂odzie偶y.


6. Wsp贸艂praca z organizacjami pozarz膮dowymi i innymi podmiotami dzia艂aj膮cymi w sferze po偶ytku publicznego w realizacji przepis贸w ustawy o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i o wolontariacie w zakresie:

1) opracowywania corocznego programu wsp贸艂pracy Powiatu Inowroc艂awskiego z organizacjami pozarz膮dowymi i innymi podmiotami prowadz膮cymi dzia艂alno艣膰 po偶ytku publicznego,

2) organizowania i koordynowania bie偶膮cych kontakt贸w pomi臋dzy powiatem i organizacjami pozarz膮dowymi i podmiotami, o kt贸rych mowa w ustawie聽 o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i wolontariacie,

3) organizowania otwartych konkurs贸w ofert na realizacj臋 zada艅 powiatu, og艂aszanych na podstawie ustawy o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i wolontariacie, we wsp贸艂pracy z wydzia艂ami i stanowiskami merytorycznie odpowiedzialnymi za zakres zadaniowy konkursu,

4) organizowania prac Komisji Konkursowej do spraw rozpatrywania wniosk贸w organizacji pozarz膮dowych, kt贸rym zlecane b臋dzie wykonywanie zada艅 publicznych,

5) sporz膮dzania um贸w z oferentami wy艂onionymi do realizacji zada艅,

6) oceny merytorycznej sprawozdania z realizacji zada艅 zleconych przez powiat,

7) wsp贸艂praca z Biurem Rozwoju i Inicjatyw Europejskich, w zakresie spraw zwi膮zanych z pozyskiwaniem 艣rodk贸w z funduszy Unii Europejskiej przez organizacje pozarz膮dowe i inne podmioty dzia艂aj膮ce w sferze po偶ytku publicznego.

7. W zakresie ochrony zdrowia:

1) prowadzenie spraw zwi膮zanych z przekszta艂caniem, prowadzeniem i likwidacj膮 Publicznego Specjalistycznego Zak艂adu Opieki Zdrowotnej w Inowroc艂awiu, nadawaniem mu statutu oraz sprawowaniem nadzoru przez organ, kt贸ry utworzy艂 PS ZOZ, z wyj膮tkiem spraw zastrze偶onych do kompetencji organ贸w powiatu,

2) organizowanie konkursu na stanowisko kierownika PS ZOZ oraz zast臋pcy kierownika w zak艂adzie, w kt贸rym kierownik nie jest lekarzem oraz prowadzenie spraw wynikaj膮cych z braku wy艂onienia przez komisj臋 konkursow膮 w kolejnych dw贸ch konkursach kierownika zak艂adu, z przyczyn okre艣lonych w ustawie,

3) prowadzenie czynno艣ci zwi膮zanych z nadzorem Zarz膮du Powiatu nad realizacj膮 przez PS ZOZ zada艅 statutowych,

4) prowadzenie czynno艣ci zwi膮zanych z nadzorem Zarz膮du Powiatu nad prawid艂owo艣ci膮 gospodarowania mieniem przez PS ZOZ,

5) prowadzenie czynno艣ci zwi膮zanych z nadzorem Zarz膮du Powiatu nad prawid艂ow膮 gospodark膮 finansow膮 PS ZOZ,

6) wsp贸艂dzia艂anie z Rad膮 Spo艂eczn膮 PS ZOZ,

7) przygotowywanie projekt贸w um贸w zawieranych z rektorami pa艅stwowych uczelni medycznych na udost臋pnianie oddzia艂u medycznego, kt贸ry mo偶e udziela膰 艣wiadcze艅 zdrowotnych o regionalnym obszarze dzia艂ania,

8) wykonywanie zada艅 publicznych z zakresu promocji zdrowia i profilaktyki zdrowotnej na terenie powiatu,

9) opracowywanie decyzji o wydanie zw艂ok szko艂om wy偶szym,

10) sprawowanie聽 nadzoru nad przestrzeganiem ustawy o cmentarzach i chowaniu zmar艂ych,

11) przygotowywanie zezwole艅 na sprowadzenie zw艂ok i szcz膮tk贸w z obcego pa艅stwa,

12) przygotowywanie projektu rozk艂adu godzin pracy aptek og贸lnodost臋pnych,

13) wsp贸艂praca z organizacjami pozarz膮dowymi promuj膮cymi zdrowie,

14) udzia艂 w opracowywaniu strategii polityki zdrowotnej w powiecie.


8. Wsp贸艂praca z Pa艅stwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Inowroc艂awiu w zakresie realizacji zada艅 zwi膮zanych z ochron膮 zdrowia.

9. Wsp贸艂praca z Powiatowym Zespo艂em Administracyjno-Ekonomicznym Szk贸艂 i Plac贸wek O艣wiatowych w Inowroc艂awiu w zakresie spraw realizowanych przez wydzia艂.

10. Wykonywanie zada艅 w zakresie okre艣lonym w przepisach szczeg贸lnych, zwi膮zanych z nadzorem, kontrol膮 lub zwierzchnictwem nad jednostkami okre艣lonymi w za艂膮czniku nr 4 do Regulaminu.


Do pobrania tre艣膰 uchwa艂y w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla okre艣lonych szk贸艂 i plac贸wek niepublicznych oraz trybu i zakresu kontroli prawid艂owo艣ci ich wykorzystania wraz z za艂膮cznikami.
Autor : 
Zredagowa艂(a) : Marta Pietrzak
Data wprowadzenia : 2006-12-21 12:23:26
Data ostatniej modyfikacji : 2011-02-23 14:13:40
Liczba wy艣wietle艅 : 1207

Redaktor  Data modyfikacji 
艁ukasz Smole艅  07.10.2011 09:17poka偶 t膮 wersj臋
艁ukasz Smole艅  26.10.2011 09:27poka偶 t膮 wersj臋
艁ukasz Smole艅  07.09.2012 10:23poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  07.09.2012 10:24poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  27.09.2016 08:06poka偶 t膮 wersj臋

Redaktor  Data modyfikacji 
Marta Pietrzak  07.04.2010 09:00poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  06.01.2010 08:48poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  05.11.2007 08:29poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  20.02.2007 10:18poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  19.02.2007 14:23poka偶 t膮 wersj臋
Marta Pietrzak  21.12.2006 12:23poka偶 t膮 wersj臋



licznik odwiedzin: 17239169