1) w zakresie spraw organizacyjnych:
a) opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji,
b) opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji,
c) obs艂uga sekretariatu Starosty, Wicestarosty, posiedze艅 Zarz膮du Powiatu, narad, spotka艅 itp.,
d) prowadzenie i obs艂uga centrali telefonicznej,
e) obs艂uga urz膮dze艅 kserograficznych,
f) prowadzenie Kancelarii og贸lnej,
g) prowadzenie biblioteki Starostwa,
h) prowadzenie rejestru skarg i wniosk贸w, opracowywanie analiz, przyjmowanie interesant贸w zg艂aszaj膮cych skargi i wnioski oraz organizowanie kontakt贸w
ze Starost膮, Wicestarost膮 i Cz艂onkiem Zarz膮du,
i) prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumie艅,
j) prowadzenie rejestr贸w zawartych um贸w i porozumie艅, zarz膮dze艅 Starosty
oraz uchwa艂 Zarz膮du,
k) prowadzenie rejestru upowa偶nie艅 do za艂atwiania spraw w imieniu Starosty,
l) prowadzenie rejestru kontroli zewn臋trznych,
m) gospodarowanie taborem samochodowym,
2) w zakresie spraw obywatelskich - wykonywanie zada艅 z zakresu sprawowania nadzoru nad dzia艂alno艣ci膮 stowarzysze艅 i fundacji,
3) w zakresie obs艂ugi administracyjnej skarg i wniosk贸w wp艂ywaj膮cych
do Starostwa, a w szczeg贸lno艣ci:
a) czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosk贸w oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach okre艣lonych w przepisach post臋powania administracyjnego,
b) udzielanie osobom zg艂aszaj膮cym si臋 w sprawach skarg i wniosk贸w niezb臋dnych informacji o toku za艂atwienia sprawy, kierowanie ich do w艂a艣ciwego wydzia艂u lub zorganizowanie przyj臋cia przez naczelnika w艂a艣ciwego wydzia艂u, Starost臋, Wicestarost臋 lub Cz艂onka Zarz膮du,
c) prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg i wniosk贸w w wydzia艂ach,
d) opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i za艂atwianych skarg i wniosk贸w,
4) w zakresie obs艂ugi informatycznej Starostwa:
a) kierowanie procesem informatyzacji Starostwa,
b) administrowanie i pe艂nienie nadzoru nad sieci膮 komputerow膮,
c) obs艂uga techniczna sprz臋tu komputerowego, nadz贸r nad prawid艂owym funkcjonowaniem oprogramowania,
d) podejmowanie innowacyjnych dzia艂a艅 w zakresie wdra偶ania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obs艂ugi interesant贸w,
e) wsp贸艂dzia艂anie z pe艂nomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotycz膮cego zg艂aszania zbior贸w danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
f) organizowanie szkole艅 z zakresu informatyki dla pracownik贸w Starostwa,
5) w zakresie dzia艂a艅 Pe艂nomocnika ds. Spo艂ecze艅stwa Informacyjnego:
a) przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania spo艂ecze艅stwa informacyjnego,
b) prowadzenie wsp贸lnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorz膮du,
c) wsp贸艂praca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami spo艂ecznymi
w zakresie realizacji wsp贸lnych projekt贸w dotycz膮cych dzia艂a艅 na rzecz spo艂ecze艅stwa informacyjnego.