Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich nale偶y w szczeg贸lno艣ci :
1. W zakresie spraw organizacyjnych i og贸lnych:
- opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji,
- opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji,
- obs艂uga posiedze艅 Zarz膮du,
- prowadzenie Kancelarii og贸lnej,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosk贸w, opracowywanie analiz, przyjmowanie interesant贸w zg艂aszaj膮cych skargi i wnioski oraz organizowanie kontakt贸w ze Starost膮 i Wicestarost膮,
- prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumie艅,
- prowadzenie rejestr贸w zawartych um贸w i porozumie艅, zarz膮dze艅 Starosty oraz uchwa艂 Zarz膮du,
- prowadzenie rejestru upowa偶nie艅 do za艂atwiania spraw w imieniu Starosty,
- prowadzenie rejestru kontroli zewn臋trznych.
2. W zakresie spraw obywatelskich:
- wykonywanie zada艅 z zakresu sprawowania nadzoru nad dzia艂alno艣ci膮 stowarzysze艅 i fundacji,
- prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyborami.
3. W zakresie obs艂ugi administracyjnej skarg i wniosk贸w wp艂ywaj膮cych do Starostwa, a w szczeg贸lno艣ci:
- czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosk贸w oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach okre艣lonych w przepisach post臋powania administracyjnego,
- udzielanie osobom zg艂aszaj膮cym si臋 w sprawach skarg i wniosk贸w niezb臋dnych informacji o toku za艂atwienia sprawy, kierowanie ich do w艂a艣ciwego wydzia艂u lub zorganizowanie przyj臋cia przez naczelnika w艂a艣ciwego wydzia艂u, Starost臋, Wicestarost臋 lub cz艂onka Zarz膮du,
- 聽prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg i wniosk贸w w wydzia艂ach,
- 聽opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i za艂atwianych skarg i wniosk贸w.
4. W zakresie obs艂ugi informatycznej Starostwa:
- kierowanie procesem informatyzacji Starostwa,
- administrowanie i pe艂nienie nadzoru nad sieci膮 komputerow膮,
- obs艂uga techniczna sprz臋tu komputerowego, nadz贸r nad prawid艂owym funkcjonowaniem oprogramowania,
- podejmowanie innowacyjnych dzia艂a艅 w zakresie wdra偶ania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obs艂ugi interesant贸w,
- wsp贸艂dzia艂anie z pe艂nomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotycz膮cego zg艂aszania zbior贸w danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
- organizowanie szkole艅 z zakresu informatyki dla pracownik贸w Starostwa.
5. W zakresie dzia艂a艅 Pe艂nomocnika ds. Spo艂ecze艅stwa Informacyjnego:
- przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania spo艂ecze艅stwa informacyjnego,
- prowadzenie wsp贸lnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorz膮du,
- wsp贸艂praca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami spo艂ecznymi w realizacji wsp贸lnych projekt贸w dzia艂aj膮cych na rzecz spo艂ecze艅stwa informacyjnego.
6. Wsp贸艂dzia艂anie z Wydzia艂em Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia w realizacji przepis贸w o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i o wolontariacie.
|