Do podstawowych zada艅 stanowiska ds. BHP nale偶y w szczególno艣ci: 1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpiecze艅stwa pracy; 2) przeprowadzanie okresowych analiz stanu bezpiecze艅stwa i higieny pracy; 3) opracowywanie propozycji przedsi臋wzi臋膰 technicznych i organizacyjnych, maj膮cych na celu zapobieganie zagro偶eniom 偶ycia i zdrowia pracowników oraz popraw臋 warunków pracy; 4) udzia艂 w przekazywaniu do u偶ytkowania nowobudowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich cz臋艣ci, w których przewiduje si臋 pomieszczenia pracy, urz膮dze艅 produkcyjnych oraz innych urz膮dze艅 maj膮cych wp艂yw na warunki pracy i bezpiecze艅stwo pracowników; 5) opiniowanie i pomoc w opracowaniu wewn臋trznych zarz膮dze艅, regulaminów instrukcji ogólnych dotycz膮cych bezpiecze艅stwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy; 6) szkolenie pracowników w zakresie bhp; 7) prowadzenie dokumentacji dotycz膮cej wypadków przy pracy i chorób zawodowych; 8) dokonywanie oceny ryzyka zawodowego, które wi膮偶e si臋 z wykonywan膮 przez pracowników prac膮 i przygotowywanie w tym zakresie dokumentów; 9) przeprowadzanie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych i pomoc w zakresie szkole艅; 10) zapewnienie przestrzegania w Starostwie przepisów dotycz膮cych bezpiecze艅stwa i higieny pracy; 11) wdra偶anie zasad i obowi膮zków wynikaj膮cych z przepisów prawa w zakresie bhp, p.po偶. i profilaktyki zdrowotnej.
|