Do podstawowych zadań stanowiska ds. BHP należy w szczególności: 1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa pracy; 2) przeprowadzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy; 3) opracowywanie propozycji przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych, mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy; 4) udział w przekazywaniu do użytkowania nowobudowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy, urządzeń produkcyjnych oraz innych urządzeń mających wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników; 5) opiniowanie i pomoc w opracowaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy; 6) szkolenie pracowników w zakresie bhp; 7) prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy i chorób zawodowych; 8) dokonywanie oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną przez pracowników pracą i przygotowywanie w tym zakresie dokumentów; 9) przeprowadzanie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych i pomoc w zakresie szkoleń; 10) zapewnienie przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy; 11) wdrażanie zasad i obowiązków wynikających z przepisów prawa w zakresie bhp, p.poż. i profilaktyki zdrowotnej.
|