Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy w szczególności : 1. W zakresie spraw organizacyjnych i ogólnych:
1) opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji, 2) opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji, 3) obsługa posiedzeń Zarządu, 4) prowadzenie Kancelarii ogólnej, 5) prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz, przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starostą i Wicestarostą, 6) prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumień, 7) prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumień, zarządzeń Starosty oraz uchwał Zarządu, 8) prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty, 9) prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych. 2. W zakresie spraw obywatelskich:
1) wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji,
2) prowadzenie Biura Paszportowego, 3) prowadzenie spraw związanych z wyborami. 3. W zakresie obsługi administracyjnej skarg i wniosków wpływających do Starostwa, a w szczególności: 1) czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach określonych w przepisach postępowania administracyjnego, 2) udzielanie osobom zgłaszającym się w sprawach skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy, kierowanie ich do właściwego wydziału lub zorganizowanie przyjęcia przez naczelnika właściwego wydziału, Starostę, Wicestarostę lub członka Zarządu, 3) prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg i wniosków w wydziałach, 4) opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i załatwianych skarg i wniosków. 1. W zakresie obsługi informatycznej Starostwa: 1) kierowanie procesem informatyzacji Starostwa, 2) administrowanie i pełnienie nadzoru nad siecią komputerową, 3) obsługa techniczna sprzętu komputerowego, nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem oprogramowania, 4) podejmowanie innowacyjnych działań w zakresie wdrażania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obsługi interesantów, 5) współdziałanie z pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotyczącego zgłaszania zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, 6) organizowanie szkoleń z zakresu informatyki dla pracowników Starostwa. 5. W zakresie działań Pełnomocnika ds. Społeczeństwa Informacyjnego:
1) przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego,
2) prowadzenie wspólnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorządu,
3) współpraca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami społecznymi w realizacji wspólnych projektów działających na rzecz społeczeństwa informacyjnego. 6. Współdziałanie z Wydziałem Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia w realizacji przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
|