Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich nale偶y w szczeg贸lno艣ci : 1. W zakresie spraw organizacyjnych i og贸lnych:
1) opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji, 2) opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji, 3) obs艂uga posiedze艅 Zarz膮du, 4) prowadzenie Kancelarii og贸lnej, 5) prowadzenie rejestru skarg i wniosk贸w, opracowywanie analiz, przyjmowanie interesant贸w zg艂aszaj膮cych skargi i wnioski oraz organizowanie kontakt贸w ze Starost膮 i Wicestarost膮, 6) prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumie艅, 7) prowadzenie rejestr贸w zawartych um贸w i porozumie艅, zarz膮dze艅 Starosty oraz uchwa艂 Zarz膮du, 8) prowadzenie rejestru upowa偶nie艅 do za艂atwiania spraw w imieniu Starosty, 9) prowadzenie rejestru kontroli zewn臋trznych. 2. W zakresie spraw obywatelskich:
1) wykonywanie zada艅 z zakresu sprawowania nadzoru nad dzia艂alno艣ci膮 stowarzysze艅 i fundacji,
2) prowadzenie Biura Paszportowego, 3) prowadzenie spraw zwi膮zanych z wyborami. 3. W zakresie obs艂ugi administracyjnej skarg i wniosk贸w wp艂ywaj膮cych do Starostwa, a w szczeg贸lno艣ci: 1) czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosk贸w oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach okre艣lonych w przepisach post臋powania administracyjnego, 2) udzielanie osobom zg艂aszaj膮cym si臋 w sprawach skarg i wniosk贸w niezb臋dnych informacji o toku za艂atwienia sprawy, kierowanie ich do w艂a艣ciwego wydzia艂u lub zorganizowanie przyj臋cia przez naczelnika w艂a艣ciwego wydzia艂u, Starost臋, Wicestarost臋 lub cz艂onka Zarz膮du, 3) prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg i wniosk贸w w wydzia艂ach, 4) opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i za艂atwianych skarg i wniosk贸w. 1. W zakresie obs艂ugi informatycznej Starostwa: 1) kierowanie procesem informatyzacji Starostwa, 2) administrowanie i pe艂nienie nadzoru nad sieci膮 komputerow膮, 3) obs艂uga techniczna sprz臋tu komputerowego, nadz贸r nad prawid艂owym funkcjonowaniem oprogramowania, 4) podejmowanie innowacyjnych dzia艂a艅 w zakresie wdra偶ania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obs艂ugi interesant贸w, 5) wsp贸艂dzia艂anie z pe艂nomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotycz膮cego zg艂aszania zbior贸w danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, 6) organizowanie szkole艅 z zakresu informatyki dla pracownik贸w Starostwa. 5. W zakresie dzia艂a艅 Pe艂nomocnika ds. Spo艂ecze艅stwa Informacyjnego:
1) przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania spo艂ecze艅stwa informacyjnego,
2) prowadzenie wsp贸lnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorz膮du,
3) wsp贸艂praca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami spo艂ecznymi w realizacji wsp贸lnych projekt贸w dzia艂aj膮cych na rzecz spo艂ecze艅stwa informacyjnego. 6. Wsp贸艂dzia艂anie z Wydzia艂em Edukacji, Kultury, Sportu i Zdrowia w realizacji przepis贸w o dzia艂alno艣ci po偶ytku publicznego i o wolontariacie.
|