Do podstawowych zada艅 stanowiska ds. BHP nale偶y w szczeg贸lno艣ci:
1) przeprowadzanie kontroli warunk贸w pracy oraz przestrzegania przepis贸w i zasad bezpiecze艅stwa pracy,
2) przeprowadzanie okresowych analiz stanu bezpiecze艅stwa i higieny pracy,
3) opracowywanie propozycji przedsi臋wzi臋膰 technicznych i organizacyjnych, maj膮cych na celu zapobieganie zagro偶eniom 偶ycia i zdrowia pracownik贸w
oraz popraw臋 warunk贸w pracy,
4) udzia艂 w przekazywaniu do u偶ytkowania nowobudowanych
lub przebudowywanych obiekt贸w budowlanych albo ich cz臋艣ci, w kt贸rych przewiduje si臋 pomieszczenia pracy, urz膮dze艅 produkcyjnych oraz innych urz膮dze艅 maj膮cych wp艂yw na warunki pracy i bezpiecze艅stwo pracownik贸w,
5) opiniowanie i pomoc w opracowaniu szczeg贸艂owych instrukcji dotycz膮cych bezpiecze艅stwa i higieny pracy na poszczeg贸lnych stanowiskach pracy,
6) szkolenie pracownik贸w w zakresie bhp,
7) prowadzenie dokumentacji dotycz膮cej wypadk贸w przy pracy i chor贸b zawodowych,
8) dokonywanie oceny ryzyka zawodowego, kt贸re wi膮偶e si臋 z wykonywan膮 przez pracownik贸w prac膮,
9) przeprowadzanie kontroli powiatowych jednostek organizacyjnych i pomoc w zakresie szkole艅,
10) zapewnienie przestrzegania w Starostwie przepis贸w dotycz膮cych bezpiecze艅stwa
i higieny pracy.
|