Telefony do Wydziału - - informacja - 52 35 92 224 - rejestracja pojazdów - 52 35 92 202,- 206,- 209,- 213,- 214,- 215,- 216,- 217,- 218 - wydawanie dowodów rejestracyjnych - 52 35 92 220 - prawo jazdy - 52 35 92 222,- 221,- 208,- 211,- 219 - licencje i zaświadczenia na transport drogowy - 52 35 92 205, - zarządzanie ruchem drogowym - 52 35 92 201 - naczelnik wydziału - 52 35 92 204 -przepadek pojazdów na rzecz powiatu oraz nadzór nad SKP - 52 35 92 238 - fax. 52 35 92 203 (transport),- 207 (prawo jazdy),- 225 (rejestracja), - 238 (przepadek pojazdów na rzecz powiatu oraz nadzór nad SKP), - 284 (zarządzanie ruchem)
Do podstawowych zadań Wydziału Komunikacji i Transportu należy w szczególności:
-
realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o ruchu drogowym,
a w szczególności:
-
w zakresie rejestracji i ewidencji pojazdów:
-
prowadzenie spraw związanych z rejestracją, rejestracją czasową
oraz rejestracją czasową warunkową pojazdów,
-
wydawanie pozwoleń czasowych, dowodów rejestracyjnych, zalegalizowanych tablic rejestracyjnych, nalepek kontrolnych na szybę,
-
wydawanie kart pojazdów dla pojazdów samochodowych przy pierwszej rejestracji na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
-
wyrejestrowanie pojazdów w przypadkach określonych w ustawie,
-
czasowe wycofanie pojazdów z ruchu w przypadkach określonych
w ustawie,
-
przyjmowanie zawiadomień o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeśli była wydana,
-
dokonywanie adnotacji urzędowych w dokumentach rejestracyjnych pojazdu zgodnie z ustawą oraz z odrębnymi przepisami,
-
przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdu,
-
nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdu w przypadkach określonych
w ustawie,
-
wydawanie zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej,
-
kierowanie pojazdu na dodatkowe badanie techniczne w celu identyfikacji lub ustalenia danych niezbędnych do rejestracji, jeśli pojazd uczestniczył
w wypadku drogowym lub narusza wymagania ochrony środowiska,
-
prowadzenie ewidencji zatrzymanych dowodów rejestracyjnych
oraz pozwoleń czasowych i ich wydawanie po ustaniu przyczyny zatrzymania,
-
wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane zawarte w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu oraz potwierdzające określone fakty lub stan prawny,
-
przekazywanie do Centralnej Ewidencji Pojazdów danych i informacji
o pojazdach i ich właścicielach (posiadaczach),
-
w zakresie stacji kontroli pojazdów:
-
prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów oraz wydawanie zezwoleń do przeprowadzania badań technicznych pojazdów,
-
przeprowadzanie kontroli stacji kontroli pojazdów oraz wydawanie zaleceń pokontrolnych,
-
wydawanie decyzji o zakazie prowadzenia przez przedsiębiorcę stacji kontroli pojazdów,
-
wydawanie uprawnień diagnostom do wykonywania badań technicznych,
-
wydawanie decyzji o cofnięciu diagnoście uprawnień do wykonywania badań technicznych,
-
w zakresie organizacji ruchu drogowego:
-
zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych,
-
rozpatrywanie projektów organizacji ruchu,
-
zatwierdzanie organizacji ruchu na podstawie złożonych projektów,
-
opiniowanie projektów organizacji ruchu dla organów wyższego szczebla,
-
prowadzenie kontroli prawidłowości stosowania i funkcjonowania oznakowania drogowego,
-
współpraca w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa
z innymi organami,
-
wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych,
-
w zakresie wydawania uprawnień do kierowania pojazdem:
-
przekazywanie do Centralnej Ewidencji Kierowców danych o osobach posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami lub którym uprawnienia zatrzymano lub cofnięto,
-
wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdem silnikowym w razie przekroczenia, w okresie 1 roku od dnia wydania po raz pierwszy prawa jazdy, liczby 20 punktów za naruszenie przepisów ruchu drogowego,
-
w zakresie spraw związanych z usuwaniem pojazdów, prowadzeniem parkingu
strzeżonego dla pojazdów usuniętych z drogi oraz przepadkiem pojazdów
na rzecz Powiatu Inowrocławskiego;
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o kierujących pojazdami,
a w szczególności:
-
w zakresie szkolenia kierowców:
-
prowadzenie rejestru ośrodków szkolenia kierowców oraz spraw związanych ze szkoleniem kandydatów na kierowców,
-
prowadzenie ewidencji innych podmiotów prowadzących szkolenie,
-
prowadzenie ewidencji instruktorów i wykładowców,
-
wydawanie decyzji o wpisie do ewidencji instruktorów oraz wydawanie i przedłużanie ważności legitymacji instruktora,
-
wydawanie decyzji o wpisie do ewidencji wykładowców oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis do ewidencji wykładowców,
-
wydawanie decyzji o skreśleniu instruktora i wykładowcy z ewidencji,
-
prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad szkoleniem prowadzonym w ośrodkach szkolenia kierowców,
-
kontrola ośrodków szkolenia kierowców,
-
w zakresie wydawania uprawnień do kierowania pojazdem:
-
prowadzenie rejestru kierowców, wydanych uprawnień oraz zdarzeń wpływających na ograniczenia w korzystaniu z uprawnień,
-
prowadzenie rejestru osób bez uprawnień,
-
wydawanie krajowych praw jazdy, wymiana oraz wydawanie wtórnika,
-
wykonywanie w dokumentach praw jazdy wpisów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej lub ukończenia szkolenia okresowego,
-
wydawanie pozwoleń na kierowanie tramwajem,
-
wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
-
wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym
i pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
-
realizowanie wyroków sądowych w zakresie orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych,
-
wydawanie decyzji o zatrzymaniu i zwracaniu uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi,
-
wydawanie decyzji o cofnięciu uprawnień do kierowania pojazdami silnikowymi oraz decyzji o przywróceniu kierowcy uprawnień
do kierowania pojazdami silnikowymi po ustaniu przyczyny, która spowodowała ich cofnięcie,
-
wydawanie decyzji dla osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami silnikowymi na badania lekarskie i psychologiczne
oraz kontrolne sprawdzenie kwalifikacji, kurs reedukacyjny w zakresie problematyki przeciwalkoholowej i przeciwdziałania narkomanii,
-
przyjmowanie i ewidencjonowanie od Policji zatrzymanych praw jazdy
oraz zawiadomień o wydaniu postanowienia o zatrzymaniu prawa jazdy
od organów prokuratury i sądów,
-
generowanie profilu kandydata na kierowcę (PKK) i udostępnianie osobie, której dotyczy oraz ośrodkom szkolenia kierowców i ośrodkom egzaminowania,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie drogowym,
a w szczególności:
-
w zakresie spraw związanych z wydawaniem:
-
zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób
i rzeczy, licencji w zakresie przewozu osób samochodem osobowym
oraz pojazdem samochodowym do przewozu od 7 do 9 osób,
-
licencji w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
-
zaświadczeń na transport drogowy na potrzeby własne, osób i rzeczy,
-
kontrola przewoźników,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, a w szczególności:
-
prowadzenie spraw związanych z:
-
organizowaniem publicznego transportu zbiorowego,
-
zarządzaniem publicznym transportem zbiorowym,
-
organizacją publicznego transportu zbiorowego o charakterze użyteczności publicznej,
-
wydawaniem potwierdzeń zgłoszenia przewozów w zakresie publicznego transportu zbiorowego,
-
wydawaniem decyzji o odmowie wydania potwierdzenia zgłoszenia przewozu,
-
koordynacja oraz zatwierdzanie rozkładów jazdy,
-
realizacja zadań wynikających z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, a w szczególności:
-
Udostępnianie danych stanowiących zasób akt pojazdów i kierowców uprawnionym podmiotom.
-
Współpraca z Zarządem Dróg Powiatowych w Inowrocławiu w zakresie spraw realizowanych przez wydział.
|