1. Do聽聽 podstawowych聽聽 zada艅聽聽 Powiatowego聽 Rzecznika聽 Konsument贸w聽 nale偶y聽 聽聽聽 w szczeg贸lno艣ci :聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 聽 1)聽聽聽聽聽聽 zapewnienie bezp艂atnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej 聽聽聽聽 w zakresie ochrony interes贸w konsument贸w, 聽 2)聽聽聽聽聽聽 sk艂adanie wniosk贸w w sprawie stanowienia i zmiany przepis贸w prawa miejscowego w zakresie ochrony interes贸w konsument贸w, 聽 聽 3)聽聽聽聽聽聽 wyst臋powanie do przedsi臋biorc贸w w sprawach ochrony praw i interes贸w konsument贸w, 聽 4)聽聽聽聽聽聽 wsp贸艂dzia艂anie z w艂a艣ciwymi miejscowo delegaturami Urz臋du Ochrony Konkurencji i Konsument贸w, organami Inspekcji Handlowej聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 oraz organizacjami konsumenckimi, 聽 5)聽聽聽聽聽聽 wytaczanie pow贸dztwa na rzecz konsument贸w oraz wyst臋powanie,聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 za ich zgod膮, do tocz膮cego si臋 post臋powania w sprawach o ochron臋 interes贸w konsument贸w, 聽 6)聽聽聽聽聽聽 wykonywanie innych zada艅 okre艣lonych w ustawie lub przepisach odr臋bnych, 聽 7)聽聽聽聽聽聽 sk艂adanie rocznego sprawozdania z dzia艂alno艣ci w roku poprzednim聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 do zatwierdzenia Radzie, 聽 8)聽聽聽聽聽聽 przekazywanie w艂a艣ciwej miejscowo delegaturze Urz臋du Ochrony Konkurencji i Konsument贸w zatwierdzonego przez Rad臋 sprawozdania,聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 o kt贸rym mowa w pkt. 7, 聽 9)聽聽聽聽聽聽 przekazywanie na bie偶膮co delegaturom Urz臋du Ochrony Konkurencji聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 i Konsument贸w wniosk贸w i sygnalizowanie problem贸w dotycz膮cych ochrony konsument贸w, kt贸re wymagaj膮 podj臋cia dzia艂a艅 na szczeblach administracji rz膮dowej. 聽 2. Rzecznik聽聽聽聽聽 jest聽聽聽聽 bezpo艣rednio聽聽聽聽 podporz膮dkowany聽聽聽聽聽 Radzie聽聽聽聽聽聽 Powiatu聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽聽 w Inowroc艂awiu i ponosi przed ni膮 odpowiedzialno艣膰.
聽 聽 |