logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna starostwa
Wydział Organizacyjny
A R T Y K U Ł   A R C H I W A L N Y
Wydział Organizacyjny podzielony jest na:
a) Referat Organizacyjny, Kadr i Spraw Obywatelskich
b) Referat Administracyjno-Gospodarczy
c) Referat Informatyki

Wydziałem kieruje Sekretarz Powiatu Aleksandra Szubarga
ul. Prezydenta Franklina Roosevelta 36-38
88-100 Inowrocław
II piętro
tel. 52 35 92 103

Do podstawowych zadań Wydziału Organizacyjnego i należy w szczególności:
1.    Realizowanie zadań przez Referat Organizacyjny, Kadr  i Spraw Obywatelskich:
1)    w zakresie spraw organizacyjnych:
a)    opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji,
b)    opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji,
c)    obsługa sekretariatu Starosty, Wicestarosty, Członka Zarządu, posiedzeń Zarządu Powiatu, narad, spotkań itp.,
d)    prowadzenie i obsługa centrali telefonicznej,
e)    obsługa urządzeń kserograficznych,
f)    prowadzenie  Kancelarii ogólnej,
g)    prowadzenie biblioteki Starostwa,
h)    prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz,  przyjmowanie   interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów
 ze Starostą, Wicestarostą i Członkiem Zarządu,
i)    prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumień,
j)    prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumień, zarządzeń Starosty
 oraz uchwał Zarządu,
k)    prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
l)    prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych,
m)     gospodarowanie taborem samochodowym,
       2) w zakresie  spraw kadrowych:
a)    przygotowywanie dokumentów związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem                                  pracowników Starostwa oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych,                                                   z wyjątkiem szkół, instytucji kultury i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika Błażka
 w Inowrocławiu;                                                                                                                  
b)     prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, szkół, instytucji kultury
i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika Błażka w Inowrocławiu
c)    wypełnianie i przekazywanie do ZUS oraz innych instytucji, niezbędnych dokumentów związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników,
d)    organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych, odbywanych w Starostwie przez uczniów i studentów,
e)    współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w Inowrocławiu w zakresie organizacji prac interwencyjnych, robót publicznych oraz staży,
f)    opracowywanie informacji i sprawozdań dotyczących spraw kadrowych w Starostwie,
g)    prowadzenie spraw związanych z oceną pracowników samorządowych,
h)     prowadzenie spraw związanych z naborem na stanowiska urzędnicze,
     w tym kierownicze stanowiska urzędnicze,
i)    koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
j)    zapewnienie metod, kontroli i niezbędnej dokumentacji w zakresie przestrzegania
k)     dyscypliny pracy w Starostwie i podległych jednostkach,
l)     prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
m)     prowadzenie spraw związanych z profilaktyczną ochroną zdrowia pracowników,
w zakresie kierowania na badania lekarskie,
n)     prowadzenie i realizacja spraw emerytalnych i rentowych pracowników, prowadzenie
o)    ewidencji emerytów i rencistów oraz dbanie o odpowiednie ich zabezpieczenie socjalne,
p)    opracowywanie projektu Regulaminu Pracy Starostwa;
q)    inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.

3) w zakresie spraw obywatelskich:
a) wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń
i fundacji,
b) prowadzenie spraw związanych z obsługą administracyjno-biurową punktów nieodpłatnej pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa prawnego,
c) prowadzenie obsługi   administracyjnej  skarg  i  wniosków  wpływających  
do Starostwa, a w szczególności:
-    czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach określonych w przepisach postępowania administracyjnego,
-    udzielanie osobom zgłaszającym się w sprawach skarg i wniosków niezbędnych informacji o toku załatwienia sprawy, kierowanie ich do właściwego wydziału lub zorganizowanie przyjęcia przez naczelnika właściwego wydziału, Starostę, Wicestarostę lub Członka Zarządu,
-    prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg
i wniosków w wydziałach,
-    opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i załatwianych skarg  i wniosków,
-    prowadzenie rejestru i zapewnienie terminowego udzielania odpowiedzi przez Starostę
      lub wskazaną  jednostkę organizacyjną- na petycje,  zapytania, interpelacje i wnioski
     zgłaszane przez radnych, posłów,  senatorów RP,
2.      Realizowanie zadań przez Referat Administracyjno-Gospodarczy:
1)    w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych :
a)     zabezpieczenie mienia Starostwa i konserwacja urządzeń i sprzętu,
b)    zapewnienie właściwej informacji wizualnej o miejscu i czasie pracy Starostwa, w tym
  jednostek podległych, mających siedzibę w budynkach Starostwa,
c)     prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym,
d)     prowadzenie rejestru wydatków oraz spraw dotyczących zaangażowania środków finansowych, związanych z obsługą Starostwa,
e)     ewidencjonowanie środków trwałych i pozostałego wyposażenia Starostwa oraz ewidencjonowanie stanów i zmian w środkach trwałych, wartościach niematerialnych
i prawnych, naliczanie umorzeń,
f)     prowadzenie archiwum zakładowego, w tym wdrażanie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
g)    prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
2) w zakresie gospodarowania mieniem:
a)     administrowanie budynkami Starostwa,
b)     prowadzenie spraw związanych z zabezpieczeniem właściwego stanu technicznego
i sanitarnego budynków i pomieszczeń, w tym zabezpieczenia przeciwpożarowego,
c)     nadzór nad gospodarką lokalami mieszkalnymi w Powiecie,
d)     opracowywanie projektów umów najmu i użyczenia dotyczących mienia Powiatu,
e)     prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem powiatowym zasobem mieszkaniowym,
f)    inicjowanie i koordynowanie działań mających na celu zmniejszanie kosztów utrzymania nieruchomości,
g)     administrowanie mieniem po zlikwidowanych jednostkach,
h)     prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu.
3.    Realizowanie zadań przez Referat Informatyki:
1)    w zakresie obsługi informatycznej Starostwa:
a)    kierowanie procesem informatyzacji Starostwa,
b)    administrowanie i pełnienie nadzoru nad siecią komputerową,
c)    obsługa techniczna sprzętu komputerowego, nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem oprogramowania,
d)    nadzór nad zakupem i serwisem sprzętu komputerowego,
e)    wykonywanie czynności związanych z diagnostyką, naprawą, modernizacją, usuwaniem awarii sprzętu komputerowego zainstalowanego w poszczególnych komórkach organizacyjnych Starostwa,
f)    podejmowanie innowacyjnych działań w zakresie wdrażania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obsługi interesantów,
g)    współdziałanie z pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotyczącego zgłaszania zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
h)    organizowanie szkoleń z zakresu informatyki dla pracowników Starostwa,
i)    tworzenie we współpracy z wydziałami oraz jednostkami organizacyjnymi projektów opracowań w zakresie rozwiązań oraz koncepcji informatycznych
i teleinformatycznych,
j)    wdrażanie nowych rozwiązań w zakresie systemów informatycznych
i teleinformatycznych,
k)    prowadzenie spraw technicznych związanych z obsługą telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz dostępem do internetu.
2) w zakresie obsługi Biuletynu Informacji Publicznej:
a)    obsługa BIP, w zakresie przewidzianym umową z dostawcą aplikacji informatycznych, umożliwiających prowadzenie przedmiotowej strony internetowej,
b)    gromadzenie, przygotowywanie i aktualizowanie w Biuletynie danych dotyczących funkcjonowania Starostwa,
c)    obsługa poczty elektronicznej.
3) w zakresie działań Pełnomocnika ds. Społeczeństwa Informacyjnego:
a)    przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania społeczeństwa informacyjnego,
b)    prowadzenie wspólnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorządu,
c)    współpraca z organizacjami typu NGO (w pełnym brzmieniu) i innymi podmiotami społecznymi   w zakresie realizacji wspólnych projektów dotyczących działań na rzecz społeczeństwa informacyjnego.

Autor : Jakub Najdowski
Zredagował(a) : Jakub Najdowski
Data wprowadzenia : 2019-01-10 08:29:15
Data ostatniej modyfikacji : 2019-01-10 16:06:52
Liczba wyświetleń : 414

Redaktor  Data modyfikacji 
Cezary Wawrzyniak  11.01.2019 14:16pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 09:53pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 09:54pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 11:47pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 11:48pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 11:49pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:10pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:11pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:18pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:20pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:23pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  07.01.2020 09:19pokaż tą wersję
Cezary Wawrzyniak  05.02.2020 14:29pokaż tą wersję

Redaktor  Data modyfikacji 
Jakub Najdowski  10.01.2019 08:29pokaż tą wersję



licznik odwiedzin: 16566420