Do podstawowych zadaÅ„ WydziaÅ‚u Organizacyjnego należy w szczególnoÅ›ci: 1. Realizowanie zadaÅ„ przez Referat Organizacyjny, Kadr i Spraw Obywatelskich: 1) w zakresie spraw organizacyjnych: a) opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji, b) opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji, c) obsÅ‚uga sekretariatu Starosty, Wicestarosty, CzÅ‚onka ZarzÄ…du, posiedzeÅ„ ZarzÄ…du Powiatu, narad, spotkaÅ„ itp., d) prowadzenie i obsÅ‚uga centrali telefonicznej, e) obsÅ‚uga urzÄ…dzeÅ„ kserograficznych, f) prowadzenie Kancelarii ogólnej, g) prowadzenie biblioteki Starostwa, h) prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz, przyjmowanie interesantów zgÅ‚aszajÄ…cych skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze StarostÄ…, WicestarostÄ… i CzÅ‚onkiem ZarzÄ…du, i) prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumieÅ„, j) prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumieÅ„, zarzÄ…dzeÅ„ Starosty oraz uchwaÅ‚ ZarzÄ…du, k) prowadzenie rejestru upoważnieÅ„ do zaÅ‚atwiania spraw w imieniu Starosty, l) prowadzenie rejestru kontroli zewnÄ™trznych, m) gospodarowanie taborem samochodowym, 2) w zakresie spraw kadrowych: a) przygotowywanie dokumentów zwiÄ…zanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracowników Starostwa oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, z wyjÄ…tkiem szkóÅ‚, instytucji kultury i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu; b) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, szkóÅ‚, instytucji kultury i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu, c) wypeÅ‚nianie i przekazywanie do ZUS oraz innych instytucji, niezbÄ™dnych dokumentów zwiÄ…zanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, d) organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych, odbywanych w Starostwie przez uczniów i studentów, e) wspóÅ‚praca z Powiatowym UrzÄ™dem Pracy w InowrocÅ‚awiu w zakresie organizacji prac interwencyjnych, robót publicznych oraz staży, f) opracowywanie informacji i sprawozdaÅ„ dotyczÄ…cych spraw kadrowych w Starostwie, g) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z ocenÄ… pracowników samorzÄ…dowych, h) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z naborem na stanowiska urzÄ™dnicze, w tym kierownicze stanowiska urzÄ™dnicze, i) koordynowanie szkoleÅ„, doksztaÅ‚cania i doskonalenia zawodowego pracowników, j) zapewnienie metod, kontroli i niezbÄ™dnej dokumentacji w zakresie przestrzegania dyscypliny pracy w Starostwie i podlegÅ‚ych jednostkach, k) prowadzenie spraw socjalnych pracowników, l) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z profilaktycznÄ… ochronÄ… zdrowia pracowników, w zakresie kierowania na badania lekarskie, m) prowadzenie i realizacja spraw emerytalnych i rentowych pracowników, prowadzenie n) ewidencji emerytów i rencistów oraz dbanie o odpowiednie ich zabezpieczenie socjalne, o) opracowywanie projektu Regulaminu Pracy Starostwa, p) inicjowanie dziaÅ‚aÅ„ usprawniajÄ…cych formy i metody pracy Starostwa. 3) w zakresie spraw obywatelskich: a) wykonywanie zadaÅ„ z zakresu sprawowania nadzoru nad dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… stowarzyszeÅ„ i fundacji, b) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z obsÅ‚ugÄ… administracyjno-biurowÄ… punktów nieodpÅ‚atnej pomocy prawnej i nieodpÅ‚atnego poradnictwa prawnego, c) prowadzenie obsÅ‚ugi administracyjnej skarg i wniosków wpÅ‚ywajÄ…cych do Starostwa, a w szczególnoÅ›ci: - czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach okreÅ›lonych w przepisach postÄ™powania administracyjnego, - udzielanie osobom zgÅ‚aszajÄ…cym siÄ™ w sprawach skarg i wniosków niezbÄ™dnych informacji o toku zaÅ‚atwienia sprawy, kierowanie ich do wÅ‚aÅ›ciwego wydziaÅ‚u lub zorganizowanie przyjÄ™cia przez naczelnika wÅ‚aÅ›ciwego wydziaÅ‚u, StarostÄ™, WicestarostÄ™ lub CzÅ‚onka ZarzÄ…du, - prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg i wniosków w wydziaÅ‚ach, - opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i zaÅ‚atwianych skarg i wniosków, - prowadzenie rejestru i zapewnienie terminowego udzielania odpowiedzi przez StarostÄ™ lub wskazanÄ… jednostkÄ™ organizacyjnÄ… - na petycje, zapytania, interpelacje i wnioski zgÅ‚aszane przez radnych, posÅ‚ów, senatorów RP, 2. Realizowanie zadaÅ„ przez Referat Administracyjno-Gospodarczy: 1) w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych : a) zabezpieczenie mienia Starostwa i konserwacja urzÄ…dzeÅ„ i sprzÄ™tu, b) zapewnienie wÅ‚aÅ›ciwej informacji wizualnej o miejscu i czasie pracy Starostwa, w tym jednostek podlegÅ‚ych, majÄ…cych siedzibÄ™ w budynkach Starostwa, c) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z zaopatrzeniem materiaÅ‚owo-technicznym, d) prowadzenie rejestru wydatków oraz spraw dotyczÄ…cych zaangażowania Å›rodków finansowych, zwiÄ…zanych z obsÅ‚ugÄ… Starostwa, e) ewidencjonowanie Å›rodków trwaÅ‚ych i pozostaÅ‚ego wyposażenia Starostwa oraz ewidencjonowanie stanów i zmian w Å›rodkach trwaÅ‚ych, wartoÅ›ciach niematerialnych i prawnych, naliczanie umorzeÅ„, f) prowadzenie archiwum zakÅ‚adowego, w tym wdrażanie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt, g) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych; 2) w zakresie gospodarowania mieniem: a) administrowanie budynkami Starostwa, b) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z zabezpieczeniem wÅ‚aÅ›ciwego stanu technicznego i sanitarnego budynków i pomieszczeÅ„, w tym zabezpieczenia przeciwpożarowego, c) nadzór nad gospodarkÄ… lokalami mieszkalnymi w Powiecie, d) opracowywanie projektów umów najmu i użyczenia dotyczÄ…cych mienia Powiatu, e) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z gospodarowaniem powiatowym zasobem mieszkaniowym, f) inicjowanie i koordynowanie dziaÅ‚aÅ„ majÄ…cych na celu zmniejszanie kosztów utrzymania nieruchomoÅ›ci, g) administrowanie mieniem po zlikwidowanych jednostkach, h) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu. 3. Realizowanie zadaÅ„ przez Referat Informatyki: 1) w zakresie obsÅ‚ugi informatycznej Starostwa: a) kierowanie procesem informatyzacji Starostwa, b) administrowanie i peÅ‚nienie nadzoru nad sieciÄ… komputerowÄ…, c) obsÅ‚uga techniczna sprzÄ™tu komputerowego, nadzór nad prawidÅ‚owym funkcjonowaniem oprogramowania, d) nadzór nad zakupem i serwisem sprzÄ™tu komputerowego, e) wykonywanie czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z diagnostykÄ…, naprawÄ…, modernizacjÄ…, usuwaniem awarii sprzÄ™tu komputerowego zainstalowanego w poszczególnych komórkach organizacyjnych Starostwa, f) podejmowanie innowacyjnych dziaÅ‚aÅ„ w zakresie wdrażania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obsÅ‚ugi interesantów, g) wspóÅ‚dziaÅ‚anie z peÅ‚nomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotyczÄ…cego zgÅ‚aszania zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, h) organizowanie szkoleÅ„ z zakresu informatyki dla pracowników Starostwa, i) tworzenie we wspóÅ‚pracy z wydziaÅ‚ami oraz jednostkami organizacyjnymi projektów opracowaÅ„ w zakresie rozwiÄ…zaÅ„ oraz koncepcji informatycznych i teleinformatycznych, j) wdrażanie nowych rozwiÄ…zaÅ„ w zakresie systemów informatycznych i teleinformatycznych, k) prowadzenie spraw technicznych zwiÄ…zanych z obsÅ‚ugÄ… telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz dostÄ™pem do internetu. 2) w zakresie obsÅ‚ugi Biuletynu Informacji Publicznej: a) obsÅ‚uga BIP, w zakresie przewidzianym umowÄ… z dostawcÄ… aplikacji informatycznych, umożliwiajÄ…cych prowadzenie przedmiotowej strony internetowej, b) gromadzenie, przygotowywanie i aktualizowanie w Biuletynie danych dotyczÄ…cych funkcjonowania Starostwa, c) obsÅ‚uga poczty elektronicznej. 3) w zakresie dziaÅ‚aÅ„ PeÅ‚nomocnika ds. SpoÅ‚eczeÅ„stwa Informacyjnego: a) przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania spoÅ‚eczeÅ„stwa informacyjnego, b) prowadzenie wspólnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorzÄ…du, c) wspóÅ‚praca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami spoÅ‚ecznymi w zakresie realizacji wspólnych projektów dotyczÄ…cych dziaÅ‚aÅ„ na rzecz spoÅ‚eczeÅ„stwa informacyjnego. Do podstawowych zadaÅ„ referatu ds. zamówieÅ„ publicznych należy wykonywanie zadaÅ„ w zakresie zamówieÅ„ publicznych, a w szczególnoÅ›ci: 1) przygotowywanie i przeprowadzanie postÄ™powaÅ„ zgodnie z ustawÄ… Prawo zamówieÅ„ publicznych dla Starostwa; 2) prowadzenie ewidencji i archiwizowanie dokumentacji przetargowej; 3) opisywanie faktur i rachunków realizowanych w Starostwie zgodnie z ustawÄ… Prawo zamówieÅ„ publicznych; 4) wspóÅ‚praca z innymi komórkami organizacyjnymi Starostwa i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych; 5) rejestr faktur, kontrola realizacji zadaÅ„ w terenie; 6) sprawdzanie aktualizacji przepisów prawa; 7) wspóÅ‚praca z UrzÄ™dem ZamówieÅ„ Publicznych; 8) informowanie o szkoleniach; 9) opracowywanie projektu i zmian do Regulaminu ZamówieÅ„ Publicznych 10) dbaÅ‚ość o prawidÅ‚owość stosowania ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych i przepisów wykonawczych w zakresie prawa zamówieÅ„ publicznych. |