logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna starostwa
Wydział Organizacyjny

Wydział Organizacyjny podzielony jest na:
a) Referat Organizacyjny, Kadr i Spraw Obywatelskich
b) Referat Administracyjno-Gospodarczy
c) Referat Informatyki
d) Referat ds. zamówień publicznych

Naczelnik Wydziału Beata Nijak
aleja Ratuszowa 38
88-100 Inowrocław
II piętro
tel. 52 35 92 186

Do podstawowych zadaÅ„ WydziaÅ‚u Organizacyjnego należy w szczególnoÅ›ci:
1.    Realizowanie zadaÅ„ przez Referat Organizacyjny, Kadr  i Spraw Obywatelskich:
1)    w zakresie spraw organizacyjnych:
a)    opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji,
b)    opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji,
c)    obsÅ‚uga sekretariatu Starosty, Wicestarosty, CzÅ‚onka ZarzÄ…du, posiedzeÅ„ ZarzÄ…du Powiatu, narad, spotkaÅ„ itp.,
d)    prowadzenie i obsÅ‚uga centrali telefonicznej,
e)    obsÅ‚uga urzÄ…dzeÅ„ kserograficznych,
f)    prowadzenie  Kancelarii ogólnej,
g)    prowadzenie biblioteki Starostwa,
h)    prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz,  przyjmowanie   interesantów zgÅ‚aszajÄ…cych skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów
 ze StarostÄ…, WicestarostÄ… i CzÅ‚onkiem ZarzÄ…du,
i)    prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumieÅ„,
j)    prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumieÅ„, zarzÄ…dzeÅ„ Starosty
 oraz uchwaÅ‚ ZarzÄ…du,
k)    prowadzenie rejestru upoważnieÅ„ do zaÅ‚atwiania spraw w imieniu Starosty,
l)    prowadzenie rejestru kontroli zewnÄ™trznych,
m)     gospodarowanie taborem samochodowym,
       2) w zakresie  spraw kadrowych:
a)    przygotowywanie dokumentów zwiÄ…zanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem                                  pracowników Starostwa oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych,                                                   z wyjÄ…tkiem szkóÅ‚, instytucji kultury i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika BÅ‚ażka w InowrocÅ‚awiu;                                                                                                                  
b)     prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, szkóÅ‚, instytucji kultury
i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika Błażka w Inowrocławiu,
c)    wypeÅ‚nianie i przekazywanie do ZUS oraz innych instytucji, niezbÄ™dnych dokumentów zwiÄ…zanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników,
d)    organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych, odbywanych w Starostwie przez uczniów i studentów,
e)    wspóÅ‚praca z Powiatowym UrzÄ™dem Pracy w InowrocÅ‚awiu w zakresie organizacji prac interwencyjnych, robót publicznych oraz staży,
f)    opracowywanie informacji i sprawozdaÅ„ dotyczÄ…cych spraw kadrowych w Starostwie,
g)    prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z ocenÄ… pracowników samorzÄ…dowych,
h)     prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z naborem na stanowiska urzÄ™dnicze,
     w tym kierownicze stanowiska urzÄ™dnicze,
i)    koordynowanie szkoleÅ„, doksztaÅ‚cania i doskonalenia zawodowego pracowników,
j)    zapewnienie metod, kontroli i niezbÄ™dnej dokumentacji w zakresie przestrzegania
     dyscypliny pracy w Starostwie i podlegÅ‚ych jednostkach,
k)     prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
l)     prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z profilaktycznÄ… ochronÄ… zdrowia pracowników,
w zakresie kierowania na badania lekarskie,
m)     prowadzenie i realizacja spraw emerytalnych i rentowych pracowników, prowadzenie
n)    ewidencji emerytów i rencistów oraz dbanie o odpowiednie ich zabezpieczenie socjalne,
o)    opracowywanie projektu Regulaminu Pracy Starostwa,
p)    inicjowanie dziaÅ‚aÅ„ usprawniajÄ…cych formy i metody pracy Starostwa.
3) w zakresie spraw obywatelskich:
a) wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń
i fundacji,
b) prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z obsÅ‚ugÄ… administracyjno-biurowÄ… punktów nieodpÅ‚atnej pomocy prawnej i nieodpÅ‚atnego poradnictwa prawnego,
c) prowadzenie obsÅ‚ugi   administracyjnej  skarg  i  wniosków  wpÅ‚ywajÄ…cych  
do Starostwa, a w szczególnoÅ›ci:
-    czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach okreÅ›lonych w przepisach postÄ™powania administracyjnego,
-    udzielanie osobom zgÅ‚aszajÄ…cym siÄ™ w sprawach skarg i wniosków niezbÄ™dnych informacji o toku zaÅ‚atwienia sprawy, kierowanie ich do wÅ‚aÅ›ciwego wydziaÅ‚u
lub zorganizowanie przyjęcia przez naczelnika właściwego wydziału, Starostę, Wicestarostę lub Członka Zarządu,
-    prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg
i wniosków w wydziaÅ‚ach,
-    opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i zaÅ‚atwianych skarg  i wniosków,
-    prowadzenie rejestru i zapewnienie terminowego udzielania odpowiedzi przez StarostÄ™
      lub wskazanÄ…  jednostkÄ™ organizacyjnÄ… - na petycje,  zapytania, interpelacje i wnioski
     zgÅ‚aszane przez radnych, posÅ‚ów,  senatorów RP,
2.      Realizowanie zadaÅ„ przez Referat Administracyjno-Gospodarczy:
1)    w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych :
a)     zabezpieczenie mienia Starostwa i konserwacja urzÄ…dzeÅ„ i sprzÄ™tu,
b)    zapewnienie wÅ‚aÅ›ciwej informacji wizualnej o miejscu i czasie pracy Starostwa, w tym
  jednostek podlegÅ‚ych, majÄ…cych siedzibÄ™ w budynkach Starostwa,
c)     prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z zaopatrzeniem materiaÅ‚owo-technicznym,
d)     prowadzenie rejestru wydatków oraz spraw dotyczÄ…cych zaangażowania Å›rodków finansowych, zwiÄ…zanych z obsÅ‚ugÄ… Starostwa,
e)     ewidencjonowanie Å›rodków trwaÅ‚ych i pozostaÅ‚ego wyposażenia Starostwa oraz ewidencjonowanie stanów i zmian w Å›rodkach trwaÅ‚ych, wartoÅ›ciach niematerialnych
i prawnych, naliczanie umorzeń,
f)     prowadzenie archiwum zakÅ‚adowego, w tym wdrażanie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
g)    prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
2) w zakresie gospodarowania mieniem:
a)     administrowanie budynkami Starostwa,
b)     prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z zabezpieczeniem wÅ‚aÅ›ciwego stanu technicznego
i sanitarnego budynków i pomieszczeÅ„, w tym zabezpieczenia przeciwpożarowego,
c)     nadzór nad gospodarkÄ… lokalami mieszkalnymi w Powiecie,
d)     opracowywanie projektów umów najmu i użyczenia dotyczÄ…cych mienia Powiatu,
e)     prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z gospodarowaniem powiatowym zasobem mieszkaniowym,
f)    inicjowanie i koordynowanie dziaÅ‚aÅ„ majÄ…cych na celu zmniejszanie kosztów utrzymania nieruchomoÅ›ci,
g)     administrowanie mieniem po zlikwidowanych jednostkach,
h)     prowadzenie spraw zwiÄ…zanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu.
3.    Realizowanie zadaÅ„ przez Referat Informatyki:
1)    w zakresie obsÅ‚ugi informatycznej Starostwa:
a)    kierowanie procesem informatyzacji Starostwa,
b)    administrowanie i peÅ‚nienie nadzoru nad sieciÄ… komputerowÄ…,
c)    obsÅ‚uga techniczna sprzÄ™tu komputerowego, nadzór nad prawidÅ‚owym funkcjonowaniem oprogramowania,
d)    nadzór nad zakupem i serwisem sprzÄ™tu komputerowego,
e)    wykonywanie czynnoÅ›ci zwiÄ…zanych z diagnostykÄ…, naprawÄ…, modernizacjÄ…, usuwaniem awarii sprzÄ™tu komputerowego zainstalowanego w poszczególnych komórkach organizacyjnych Starostwa,
f)    podejmowanie innowacyjnych dziaÅ‚aÅ„ w zakresie wdrażania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obsÅ‚ugi interesantów,
g)    wspóÅ‚dziaÅ‚anie z peÅ‚nomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotyczÄ…cego zgÅ‚aszania zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
h)    organizowanie szkoleÅ„ z zakresu informatyki dla pracowników Starostwa,
i)    tworzenie we wspóÅ‚pracy z wydziaÅ‚ami oraz jednostkami organizacyjnymi projektów opracowaÅ„ w zakresie rozwiÄ…zaÅ„ oraz koncepcji informatycznych
i teleinformatycznych,
j)    wdrażanie nowych rozwiÄ…zaÅ„ w zakresie systemów informatycznych
i teleinformatycznych,
k)    prowadzenie spraw technicznych zwiÄ…zanych z obsÅ‚ugÄ… telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz dostÄ™pem do internetu.
2) w zakresie obsługi Biuletynu Informacji Publicznej:
a)    obsÅ‚uga BIP, w zakresie przewidzianym umowÄ… z dostawcÄ… aplikacji informatycznych, umożliwiajÄ…cych prowadzenie przedmiotowej strony internetowej,
b)    gromadzenie, przygotowywanie i aktualizowanie w Biuletynie danych dotyczÄ…cych funkcjonowania Starostwa,
c)    obsÅ‚uga poczty elektronicznej.
3) w zakresie działań Pełnomocnika ds. Społeczeństwa Informacyjnego:
a)    przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania spoÅ‚eczeÅ„stwa informacyjnego,
b)    prowadzenie wspólnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorzÄ…du,
c)    wspóÅ‚praca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami spoÅ‚ecznymi   w zakresie realizacji wspólnych projektów dotyczÄ…cych dziaÅ‚aÅ„ na rzecz spoÅ‚eczeÅ„stwa informacyjnego.
Do podstawowych zadaÅ„ referatu ds. zamówieÅ„ publicznych należy wykonywanie zadaÅ„ w zakresie zamówieÅ„ publicznych, a w szczególnoÅ›ci:
1) przygotowywanie i przeprowadzanie postÄ™powaÅ„ zgodnie z ustawÄ… Prawo zamówieÅ„ publicznych dla Starostwa;
2) prowadzenie ewidencji i archiwizowanie dokumentacji przetargowej;
3) opisywanie faktur i rachunków realizowanych w Starostwie zgodnie z ustawÄ… Prawo zamówieÅ„ publicznych;
4) wspóÅ‚praca z innymi komórkami organizacyjnymi Starostwa i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych;
5) rejestr faktur, kontrola realizacji zadań w terenie;
6) sprawdzanie aktualizacji przepisów prawa;
7) wspóÅ‚praca z UrzÄ™dem ZamówieÅ„ Publicznych;
8) informowanie o szkoleniach;
9) opracowywanie projektu i zmian do Regulaminu ZamówieÅ„ Publicznych
10) dbaÅ‚ość o prawidÅ‚owość stosowania ustawy Prawo zamówieÅ„ publicznych i przepisów wykonawczych w zakresie prawa zamówieÅ„ publicznych.

Autor : Jakub Najdowski
ZredagowaÅ‚(a) : Cezary Wawrzyniak
Data wprowadzenia : 2019-01-10 08:29:15
Data ostatniej modyfikacji : 2020-02-05 14:29:45
Liczba wyÅ›wietleÅ„ : 453

Redaktor  Data modyfikacji 
Cezary Wawrzyniak  07.01.2020 09:19pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:23pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:20pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:18pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:11pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:10pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 11:49pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 11:48pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 11:47pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 09:54pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 09:53pokaż tÄ… wersjÄ™
Cezary Wawrzyniak  11.01.2019 14:16pokaż tÄ… wersjÄ™
Jakub Najdowski  10.01.2019 16:06pokaż tÄ… wersjÄ™
Jakub Najdowski  10.01.2019 08:29pokaż tÄ… wersjÄ™



licznik odwiedzin: 17237567