logo
Starostwo Powiatowe » Struktura organizacyjna starostwa
Wydzia艂 Organizacyjny
A R T Y K U 艁   A R C H I W A L N Y
Wydzia艂 Organizacyjny podzielony jest na:
a) Referat Organizacyjny, Kadr i Spraw Obywatelskich
b) Referat Administracyjno-Gospodarczy
c) Referat Informatyki
d) Referat ds. zam贸wie艅 publicznych

Naczelnik Wydzia艂u Beata Nijak
ul. Prezydenta Franklina Roosevelta 36-38
88-100 Inowroc艂aw
II pi臋tro
tel. 52 35 92 103

Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Organizacyjnego nale偶y w szczególno艣ci:
1.    Realizowanie zada艅 przez Referat Organizacyjny, Kadr  i Spraw Obywatelskich:
1)    w zakresie spraw organizacyjnych:
a)    opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji,
b)    opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji,
c)    obs艂uga sekretariatu Starosty, Wicestarosty, Cz艂onka Zarz膮du, posiedze艅 Zarz膮du Powiatu, narad, spotka艅 itp.,
d)    prowadzenie i obs艂uga centrali telefonicznej,
e)    obs艂uga urz膮dze艅 kserograficznych,
f)    prowadzenie  Kancelarii ogólnej,
g)    prowadzenie biblioteki Starostwa,
h)    prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz,  przyjmowanie   interesantów zg艂aszaj膮cych skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów
 ze Starost膮, Wicestarost膮 i Cz艂onkiem Zarz膮du,
i)    prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumie艅,
j)    prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumie艅, zarz膮dze艅 Starosty
 oraz uchwa艂 Zarz膮du,
k)    prowadzenie rejestru upowa偶nie艅 do za艂atwiania spraw w imieniu Starosty,
l)    prowadzenie rejestru kontroli zewn臋trznych,
m)     gospodarowanie taborem samochodowym,
       2) w zakresie  spraw kadrowych:
a)    przygotowywanie dokumentów zwi膮zanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem                                  pracowników Starostwa oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych,                                                   z wyj膮tkiem szkó艂, instytucji kultury i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika B艂a偶ka w Inowroc艂awiu;                                                                                                                  
b)     prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, szkó艂, instytucji kultury
i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika B艂a偶ka w Inowroc艂awiu,
c)    wype艂nianie i przekazywanie do ZUS oraz innych instytucji, niezb臋dnych dokumentów zwi膮zanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników,
d)    organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych, odbywanych w Starostwie przez uczniów i studentów,
e)    wspó艂praca z Powiatowym Urz臋dem Pracy w Inowroc艂awiu w zakresie organizacji prac interwencyjnych, robót publicznych oraz sta偶y,
f)    opracowywanie informacji i sprawozda艅 dotycz膮cych spraw kadrowych w Starostwie,
g)    prowadzenie spraw zwi膮zanych z ocen膮 pracowników samorz膮dowych,
h)     prowadzenie spraw zwi膮zanych z naborem na stanowiska urz臋dnicze,
     w tym kierownicze stanowiska urz臋dnicze,
i)    koordynowanie szkole艅, dokszta艂cania i doskonalenia zawodowego pracowników,
j)    zapewnienie metod, kontroli i niezb臋dnej dokumentacji w zakresie przestrzegania
     dyscypliny pracy w Starostwie i podleg艂ych jednostkach,
k)     prowadzenie spraw socjalnych pracowników,
l)     prowadzenie spraw zwi膮zanych z profilaktyczn膮 ochron膮 zdrowia pracowników,
w zakresie kierowania na badania lekarskie,
m)     prowadzenie i realizacja spraw emerytalnych i rentowych pracowników, prowadzenie
n)    ewidencji emerytów i rencistów oraz dbanie o odpowiednie ich zabezpieczenie socjalne,
o)    opracowywanie projektu Regulaminu Pracy Starostwa,
p)    inicjowanie dzia艂a艅 usprawniaj膮cych formy i metody pracy Starostwa.
3) w zakresie spraw obywatelskich:
a) wykonywanie zada艅 z zakresu sprawowania nadzoru nad dzia艂alno艣ci膮 stowarzysze艅
i fundacji,
b) prowadzenie spraw zwi膮zanych z obs艂ug膮 administracyjno-biurow膮 punktów nieodp艂atnej pomocy prawnej i nieodp艂atnego poradnictwa prawnego,
c) prowadzenie obs艂ugi   administracyjnej  skarg  i  wniosków  wp艂ywaj膮cych  
do Starostwa, a w szczególno艣ci:
-    czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach okre艣lonych w przepisach post臋powania administracyjnego,
-    udzielanie osobom zg艂aszaj膮cym si臋 w sprawach skarg i wniosków niezb臋dnych informacji o toku za艂atwienia sprawy, kierowanie ich do w艂a艣ciwego wydzia艂u
lub zorganizowanie przyj臋cia przez naczelnika w艂a艣ciwego wydzia艂u, Starost臋, Wicestarost臋 lub Cz艂onka Zarz膮du,
-    prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg
i wniosków w wydzia艂ach,
-    opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i za艂atwianych skarg  i wniosków,
-    prowadzenie rejestru i zapewnienie terminowego udzielania odpowiedzi przez Starost臋
      lub wskazan膮  jednostk臋 organizacyjn膮 - na petycje,  zapytania, interpelacje i wnioski
     zg艂aszane przez radnych, pos艂ów,  senatorów RP,
2.      Realizowanie zada艅 przez Referat Administracyjno-Gospodarczy:
1)    w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych :
a)     zabezpieczenie mienia Starostwa i konserwacja urz膮dze艅 i sprz臋tu,
b)    zapewnienie w艂a艣ciwej informacji wizualnej o miejscu i czasie pracy Starostwa, w tym
  jednostek podleg艂ych, maj膮cych siedzib臋 w budynkach Starostwa,
c)     prowadzenie spraw zwi膮zanych z zaopatrzeniem materia艂owo-technicznym,
d)     prowadzenie rejestru wydatków oraz spraw dotycz膮cych zaanga偶owania 艣rodków finansowych, zwi膮zanych z obs艂ug膮 Starostwa,
e)     ewidencjonowanie 艣rodków trwa艂ych i pozosta艂ego wyposa偶enia Starostwa oraz ewidencjonowanie stanów i zmian w 艣rodkach trwa艂ych, warto艣ciach niematerialnych
i prawnych, naliczanie umorze艅,
f)     prowadzenie archiwum zak艂adowego, w tym wdra偶anie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt,
g)    prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych;
2) w zakresie gospodarowania mieniem:
a)     administrowanie budynkami Starostwa,
b)     prowadzenie spraw zwi膮zanych z zabezpieczeniem w艂a艣ciwego stanu technicznego
i sanitarnego budynków i pomieszcze艅, w tym zabezpieczenia przeciwpo偶arowego,
c)     nadzór nad gospodark膮 lokalami mieszkalnymi w Powiecie,
d)     opracowywanie projektów umów najmu i u偶yczenia dotycz膮cych mienia Powiatu,
e)     prowadzenie spraw zwi膮zanych z gospodarowaniem powiatowym zasobem mieszkaniowym,
f)    inicjowanie i koordynowanie dzia艂a艅 maj膮cych na celu zmniejszanie kosztów utrzymania nieruchomo艣ci,
g)     administrowanie mieniem po zlikwidowanych jednostkach,
h)     prowadzenie spraw zwi膮zanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu.
3.    Realizowanie zada艅 przez Referat Informatyki:
1)    w zakresie obs艂ugi informatycznej Starostwa:
a)    kierowanie procesem informatyzacji Starostwa,
b)    administrowanie i pe艂nienie nadzoru nad sieci膮 komputerow膮,
c)    obs艂uga techniczna sprz臋tu komputerowego, nadzór nad prawid艂owym funkcjonowaniem oprogramowania,
d)    nadzór nad zakupem i serwisem sprz臋tu komputerowego,
e)    wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z diagnostyk膮, napraw膮, modernizacj膮, usuwaniem awarii sprz臋tu komputerowego zainstalowanego w poszczególnych komórkach organizacyjnych Starostwa,
f)    podejmowanie innowacyjnych dzia艂a艅 w zakresie wdra偶ania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obs艂ugi interesantów,
g)    wspó艂dzia艂anie z pe艂nomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotycz膮cego zg艂aszania zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
h)    organizowanie szkole艅 z zakresu informatyki dla pracowników Starostwa,
i)    tworzenie we wspó艂pracy z wydzia艂ami oraz jednostkami organizacyjnymi projektów opracowa艅 w zakresie rozwi膮za艅 oraz koncepcji informatycznych
i teleinformatycznych,
j)    wdra偶anie nowych rozwi膮za艅 w zakresie systemów informatycznych
i teleinformatycznych,
k)    prowadzenie spraw technicznych zwi膮zanych z obs艂ug膮 telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz dost臋pem do internetu.
2) w zakresie obs艂ugi Biuletynu Informacji Publicznej:
a)    obs艂uga BIP, w zakresie przewidzianym umow膮 z dostawc膮 aplikacji informatycznych, umo偶liwiaj膮cych prowadzenie przedmiotowej strony internetowej,
b)    gromadzenie, przygotowywanie i aktualizowanie w Biuletynie danych dotycz膮cych funkcjonowania Starostwa,
c)    obs艂uga poczty elektronicznej.
3) w zakresie dzia艂a艅 Pe艂nomocnika ds. Spo艂ecze艅stwa Informacyjnego:
a)    przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania spo艂ecze艅stwa informacyjnego,
b)    prowadzenie wspólnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorz膮du,
c)    wspó艂praca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami spo艂ecznymi   w zakresie realizacji wspólnych projektów dotycz膮cych dzia艂a艅 na rzecz spo艂ecze艅stwa informacyjnego.

Autor : Jakub Najdowski
Zredagowa艂(a) : Cezary Wawrzyniak
Data wprowadzenia : 2019-01-10 08:29:15
Data ostatniej modyfikacji : 2019-06-04 11:48:45
Liczba wy艣wietle艅 : 388

Redaktor  Data modyfikacji 
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 11:49poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:10poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:11poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:18poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:20poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 12:23poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  07.01.2020 09:19poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  05.02.2020 14:29poka偶 t膮 wersj臋

Redaktor  Data modyfikacji 
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 11:47poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 09:54poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  04.06.2019 09:53poka偶 t膮 wersj臋
Cezary Wawrzyniak  11.01.2019 14:16poka偶 t膮 wersj臋
Jakub Najdowski  10.01.2019 16:06poka偶 t膮 wersj臋
Jakub Najdowski  10.01.2019 08:29poka偶 t膮 wersj臋



licznik odwiedzin: 17239136