Do podstawowych zada艅 Wydzia艂u Organizacyjnego nale偶y w szczególno艣ci: 1. Realizowanie zada艅 przez Referat Organizacyjny, Kadr i Spraw Obywatelskich: 1) w zakresie spraw organizacyjnych: a) opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji, b) opracowywanie projektu Regulaminu Organizacyjnego i kontrola jego realizacji, c) obs艂uga sekretariatu Starosty, Wicestarosty, Cz艂onka Zarz膮du, posiedze艅 Zarz膮du Powiatu, narad, spotka艅 itp., d) prowadzenie i obs艂uga centrali telefonicznej, e) obs艂uga urz膮dze艅 kserograficznych, f) prowadzenie Kancelarii ogólnej, g) prowadzenie biblioteki Starostwa, h) prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz, przyjmowanie interesantów zg艂aszaj膮cych skargi i wnioski oraz organizowanie kontaktów ze Starost膮, Wicestarost膮 i Cz艂onkiem Zarz膮du, i) prowadzenie zbioru spraw powierzonych innym jednostkom na podstawie porozumie艅, j) prowadzenie rejestrów zawartych umów i porozumie艅, zarz膮dze艅 Starosty oraz uchwa艂 Zarz膮du, k) prowadzenie rejestru upowa偶nie艅 do za艂atwiania spraw w imieniu Starosty, l) prowadzenie rejestru kontroli zewn臋trznych, m) gospodarowanie taborem samochodowym, 2) w zakresie spraw kadrowych: a) przygotowywanie dokumentów zwi膮zanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracowników Starostwa oraz kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, z wyj膮tkiem szkó艂, instytucji kultury i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika B艂a偶ka w Inowroc艂awiu; b) prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych, szkó艂, instytucji kultury i Szpitala Wielospecjalistycznego im. dr Ludwika B艂a偶ka w Inowroc艂awiu, c) wype艂nianie i przekazywanie do ZUS oraz innych instytucji, niezb臋dnych dokumentów zwi膮zanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników, d) organizowanie i nadzorowanie praktyk zawodowych, odbywanych w Starostwie przez uczniów i studentów, e) wspó艂praca z Powiatowym Urz臋dem Pracy w Inowroc艂awiu w zakresie organizacji prac interwencyjnych, robót publicznych oraz sta偶y, f) opracowywanie informacji i sprawozda艅 dotycz膮cych spraw kadrowych w Starostwie, g) prowadzenie spraw zwi膮zanych z ocen膮 pracowników samorz膮dowych, h) prowadzenie spraw zwi膮zanych z naborem na stanowiska urz臋dnicze, w tym kierownicze stanowiska urz臋dnicze, i) koordynowanie szkole艅, dokszta艂cania i doskonalenia zawodowego pracowników, j) zapewnienie metod, kontroli i niezb臋dnej dokumentacji w zakresie przestrzegania dyscypliny pracy w Starostwie i podleg艂ych jednostkach, k) prowadzenie spraw socjalnych pracowników, l) prowadzenie spraw zwi膮zanych z profilaktyczn膮 ochron膮 zdrowia pracowników, w zakresie kierowania na badania lekarskie, m) prowadzenie i realizacja spraw emerytalnych i rentowych pracowników, prowadzenie n) ewidencji emerytów i rencistów oraz dbanie o odpowiednie ich zabezpieczenie socjalne, o) opracowywanie projektu Regulaminu Pracy Starostwa, p) inicjowanie dzia艂a艅 usprawniaj膮cych formy i metody pracy Starostwa. 3) w zakresie spraw obywatelskich: a) wykonywanie zada艅 z zakresu sprawowania nadzoru nad dzia艂alno艣ci膮 stowarzysze艅 i fundacji, b) prowadzenie spraw zwi膮zanych z obs艂ug膮 administracyjno-biurow膮 punktów nieodp艂atnej pomocy prawnej i nieodp艂atnego poradnictwa prawnego, c) prowadzenie obs艂ugi administracyjnej skarg i wniosków wp艂ywaj膮cych do Starostwa, a w szczególno艣ci: - czuwanie nad terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz udzielaniem odpowiedzi, w trybie i na zasadach okre艣lonych w przepisach post臋powania administracyjnego, - udzielanie osobom zg艂aszaj膮cym si臋 w sprawach skarg i wniosków niezb臋dnych informacji o toku za艂atwienia sprawy, kierowanie ich do w艂a艣ciwego wydzia艂u lub zorganizowanie przyj臋cia przez naczelnika w艂a艣ciwego wydzia艂u, Starost臋, Wicestarost臋 lub Cz艂onka Zarz膮du, - prowadzenie kontroli przyjmowania, ewidencjonowania i rozpatrywania skarg i wniosków w wydzia艂ach, - opracowywanie okresowych analiz rozpatrywanych i za艂atwianych skarg i wniosków, - prowadzenie rejestru i zapewnienie terminowego udzielania odpowiedzi przez Starost臋 lub wskazan膮 jednostk臋 organizacyjn膮 - na petycje, zapytania, interpelacje i wnioski zg艂aszane przez radnych, pos艂ów, senatorów RP, 2. Realizowanie zada艅 przez Referat Administracyjno-Gospodarczy: 1) w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych : a) zabezpieczenie mienia Starostwa i konserwacja urz膮dze艅 i sprz臋tu, b) zapewnienie w艂a艣ciwej informacji wizualnej o miejscu i czasie pracy Starostwa, w tym jednostek podleg艂ych, maj膮cych siedzib臋 w budynkach Starostwa, c) prowadzenie spraw zwi膮zanych z zaopatrzeniem materia艂owo-technicznym, d) prowadzenie rejestru wydatków oraz spraw dotycz膮cych zaanga偶owania 艣rodków finansowych, zwi膮zanych z obs艂ug膮 Starostwa, e) ewidencjonowanie 艣rodków trwa艂ych i pozosta艂ego wyposa偶enia Starostwa oraz ewidencjonowanie stanów i zmian w 艣rodkach trwa艂ych, warto艣ciach niematerialnych i prawnych, naliczanie umorze艅, f) prowadzenie archiwum zak艂adowego, w tym wdra偶anie i stosowanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt, g) prowadzenie Biura Rzeczy Znalezionych; 2) w zakresie gospodarowania mieniem: a) administrowanie budynkami Starostwa, b) prowadzenie spraw zwi膮zanych z zabezpieczeniem w艂a艣ciwego stanu technicznego i sanitarnego budynków i pomieszcze艅, w tym zabezpieczenia przeciwpo偶arowego, c) nadzór nad gospodark膮 lokalami mieszkalnymi w Powiecie, d) opracowywanie projektów umów najmu i u偶yczenia dotycz膮cych mienia Powiatu, e) prowadzenie spraw zwi膮zanych z gospodarowaniem powiatowym zasobem mieszkaniowym, f) inicjowanie i koordynowanie dzia艂a艅 maj膮cych na celu zmniejszanie kosztów utrzymania nieruchomo艣ci, g) administrowanie mieniem po zlikwidowanych jednostkach, h) prowadzenie spraw zwi膮zanych z ubezpieczeniem mienia Powiatu. 3. Realizowanie zada艅 przez Referat Informatyki: 1) w zakresie obs艂ugi informatycznej Starostwa: a) kierowanie procesem informatyzacji Starostwa, b) administrowanie i pe艂nienie nadzoru nad sieci膮 komputerow膮, c) obs艂uga techniczna sprz臋tu komputerowego, nadzór nad prawid艂owym funkcjonowaniem oprogramowania, d) nadzór nad zakupem i serwisem sprz臋tu komputerowego, e) wykonywanie czynno艣ci zwi膮zanych z diagnostyk膮, napraw膮, modernizacj膮, usuwaniem awarii sprz臋tu komputerowego zainstalowanego w poszczególnych komórkach organizacyjnych Starostwa, f) podejmowanie innowacyjnych dzia艂a艅 w zakresie wdra偶ania nowoczesnych technik pracy biurowej oraz obs艂ugi interesantów, g) wspó艂dzia艂anie z pe艂nomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie realizacji zadania dotycz膮cego zg艂aszania zbiorów danych osobowych do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, h) organizowanie szkole艅 z zakresu informatyki dla pracowników Starostwa, i) tworzenie we wspó艂pracy z wydzia艂ami oraz jednostkami organizacyjnymi projektów opracowa艅 w zakresie rozwi膮za艅 oraz koncepcji informatycznych i teleinformatycznych, j) wdra偶anie nowych rozwi膮za艅 w zakresie systemów informatycznych i teleinformatycznych, k) prowadzenie spraw technicznych zwi膮zanych z obs艂ug膮 telefonii stacjonarnej, komórkowej oraz dost臋pem do internetu. 2) w zakresie obs艂ugi Biuletynu Informacji Publicznej: a) obs艂uga BIP, w zakresie przewidzianym umow膮 z dostawc膮 aplikacji informatycznych, umo偶liwiaj膮cych prowadzenie przedmiotowej strony internetowej, b) gromadzenie, przygotowywanie i aktualizowanie w Biuletynie danych dotycz膮cych funkcjonowania Starostwa, c) obs艂uga poczty elektronicznej. 3) w zakresie dzia艂a艅 Pe艂nomocnika ds. Spo艂ecze艅stwa Informacyjnego: a) przekazywanie wiedzy na temat potrzeby, zasad tworzenia i funkcjonowania spo艂ecze艅stwa informacyjnego, b) prowadzenie wspólnej i skorelowanej polityki informacyjnej na szczeblu samorz膮du, c) wspó艂praca z organizacjami typu NGO i innymi podmiotami spo艂ecznymi w zakresie realizacji wspólnych projektów dotycz膮cych dzia艂a艅 na rzecz spo艂ecze艅stwa informacyjnego.
|